Rolls-Royce

Rolls-Ryce z rekordowym wynikiem sprzedaży

11 stycznia 2019

Rolls-Royce Motor Cars w 2018 roku osiągnął najwyższy wynik sprzedaży w swojej 115-letniej historii.  Firma dostarczyła klientom z 50 krajów na całym świecie aż 4 107 samochodów. Rekordowo wysoka okazała się również liczba zamówień w obszarze Bespoke (personalizacji). Na te rekordowe wyniki spory wpływ miała premiera Cullinana – pierwszego SUV-a marki Rolls-Royce.
Największym rynkiem dla marki Rolls-Royce w 2018 roku wciąż pozostały Ameryki. Sprzedaż wzrosła również w pozostałych regionach. Zainteresowaniem cieszyły się wszystkie modele. W największym stopniu do sukcesu przyczynił się Phantom wspierany przez bardzo współczesne i kuszące modele Wraith i Dawn.

Bespoke: czysta esencja luksusu
Rolls-Royce to Bespoke. Wolność wyboru, tworzenia oraz zamawiania pięknych przedmiotów, to jedna z największych przyjemności, a Rolls-Royce jak dotychczas jest w tej kwestii wiodącą marką. Dzięki potencjałowi naszego działu Bespoke, Rolls-Royce oferuje swoim klientom prawie nieograniczone możliwości przeniesienia swoich wizji do ich samochodów. To wzmacnia pozycję Rolls-Royce’a jako wiodącej marki luksusowej. W 2018 roku rzemieślnicy pracujący dla Rolls-a zrealizowali kilka najbardziej ambitnych projektów, jakie kiedykolwiek zostały zlecone przez klientów, dzięki czemu Bespoke wzniósł się na jeszcze wyższy poziom zaawansowania technologicznego i estetyki w dziedzinie projektowania, inżynierii, wykorzystanych materiałów i użytych metod.

Cullinan: sensacja na skalę światową
Rolls-Royce Cullinan całkowicie zredefiniował pojęcie luksusu w klasie SUV. Od momentu premiery model otrzymuje w mediach entuzjastyczne recenzje. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów na tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Kalendarz zamówień na model Cullinan zapełniony jest do końca drugiej połowy 2019.

Trwały wzrost

Linia montażowa w fabryce marki Rolls-Royce

Linia montażowa w fabryce marki Rolls-Royce

Aby sprostać rosnącemu popytowi, w 2018 roku Rolls-Royce Motor Cars zatrudnił 200 nowych pracowników, powierzając im specjalistyczne zadania produkcyjne. W ten sposób liczba zatrudnionych w siedzibie Rolls-Royce’a przekroczyła 2000 po raz pierwszy od momentu otwarcia fabryki w 2003 roku. W 2018 roku firma zaprosiła też rekordową liczbę 23 uczestników do programu praktyk. Od 2006 roku, kiedy program wystartował, ponad 100 kandydatów ukończyło ścieżkę od poziomu początkowego do pewnego siebie, wykwalifikowanego specjalisty – większość z nich pozostała w firmie, głównie na seniorskich stanowiskach technicznych i nadzorczych.

Jednoliniowy system montażowy zainstalowany w Goodwood w 2017 roku podczas pierwszego roku działalności zdał egzamin w 100 proc. W minionym roku w fabryce zostały wprowadzone kolejne udoskonalenia (linia produkcyjna, wyposażenie i procesy), aby zmaksymalizować wydajność i zapewnić najwyższą jakość, jakiej oczekują klienci Rolls-Royce’a.

Odnosząc się do wyników firmy Torsten Müller-Ötvös, CEO, Rolls-Royce Motor Cars, powiedział: „W 2018 osiągnęliśmy wielki sukces i pobiliśmy rekord. Zanotowaliśmy wzrost w każdym regionie świata. W Rolls-Royce zwracamy uwagę na potrzeby każdego klienta, któremu dostarczamy dokładnie to, czego oczekuje. Siedziba Rolls-Royce’a w Goodwood jest niekwestionowanym i uznanym światowym centrum, gdzie powstają dobra luksusowe najwyższej jakości, gdzie nasz doświadczony i zaangażowany zespół tworzy najwspanialsze, pożądane produkty. W 2018 roku stawiliśmy wysoko poprzeczkę. Jestem jednak przekonany, że ona zdopinguje nas do osiągnięcia jeszcze większego sukcesu w 2019 roku.”

Źródło, Rolls-Royce