Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowy Hyundai Veloster debiutuje w USA

Nowy Hyundai Veloster zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2018 w Detroit. Ten awangardowy model samochodu jest efektem współpracy projektantów z Korei oraz Stanów Zjednoczonych. Nowy Hyundai Veloster zyskał jeszcze bardziej atrakcyjny design, został wyposażony w udoskonalone silniki oraz szereg rozwiązań z zakresu multimediów oraz łączności. Produkcja modelu rozpocznie się w marcu w koreańskiej fabryce w Ulsan, a wiosną samochód będzie dostępny już na rynku amerykańskim.

Nowy Hyundai Veloster, tak samo jak jego poprzednik łączy w sobie stylistykę sportowego coupé z wszechstronnością i łatwością użytkowania na co dzień, którą zapewniają dodatkowe, tylne drzwi, umieszczone asymetrycznie po stronie pasażera. Z przodu auta uwagę zwracają zmieniona osłona chłodnicy, nowy zderzak oraz reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Sylwetka samochodu jest muskularna i doskonale odzwierciedla dynamiczny charakter auta. Rasowy usportowiony wygląd dopełniają też 18-calowe obręcze kół i obniżona linia dachu. Tył auta mocno nawiązuje do stylistyki coupé, a światła LED są dopełnieniem nowocześnie i śmiało poprowadzonych linii nadwozia.

Nowy Hyundai Veloster jest dostępny z dachem w ciemnym, kontrastującym lakierze. Centralnie ulokowany układ wydechowy ma pojedynczą końcówkę w przypadku modelu z silnikiem 2.0 l i podwójną w wersji z silnikiem Turbo oraz R.

Asymetryczny design samochodu widoczny jest także wewnątrz, dzięki skoncentrowanemu na kierowcy układowi kokpitu. Unikalna kolorystyka, materiałów i akcentów wykończenia w każdej z wersji wyposażeniowych daje możliwość dodatkowego wyróżnienia samochodu poprzez kolory i fakturę materiałów.

Nowe Veloster i Veloster Turbo

Ekonomiczny, 4-cylindrowy silnik o pojemności 2.0 l i maksymalnej mocy 147 KM pracuje w cyklu Atkinsona i ma układ podwójnych, zmiennych faz rozrządu, elektroniczną kontrolę przepustnicy, zmienną długość kanałów dolotowych w funkcji obciążenia silnika, elementy wewnątrz silnika wykonano w taki sposób, żeby w mniejszym stopniu zużywały się na skutek tarcia. Jednostki napędowe współpracują z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Kierowca może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów jazdy: Normal, Sport i Smart w zależności od indywidualnych preferencji.

Nowy Hyundai Veloster jest także dostępny z 4-cylindrowym silnikiem 1.6 turbo, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwija moc 201 KM i maksymalny moment obrotowy 195 Nm, w przedziale obrotów od 1 500 do 4 500/min. Funkcja overboost podnosi moment obrotowy do 202 Nm przy maksymalnym przyspieszeniu. Silnik jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (DCT) sterowaną łopatkami przy kierownicy. Dodatkowo, Veloster Turbo został wyposażony w system wzmacniający dźwięk układu wydechowego wewnątrz kabiny, dla pogłębienia wrażenia emocjonującej jazdy. Veloster w wersji turbo również posiada możliwość trzy tryby jazdy do wyboru: Normal, Sport i Smart.

W przednim zawieszeniu Velostera Turbo zastosowano kolumny McPhersona, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe i 24 mm stabilizator. Tył ma zawieszenie wielowahaczowe i wykorzystuje amortyzatory gazowe dla zwiększenia komfortu jazdy i kontroli nad samochodem.

W Velosterze znalazło się wiele rozwiązań z zakresu wspomagania bezpieczeństwa, m.in., asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu, asystent utrzymywania pasa ruchu, inteligentne światła drogowe, system kontroli poziomu uwagi kierowcy. Dzięki tylnym radarom możliwe jest także monitorowania martwego pola oraz ostrzeganie kierowcy o ruchu poprzecznym, przydatne szczególnie przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. Z kolei system VSM (Vehicle Stability Management) oraz TVC (Torque Vectoring Control) pomaga efektywnie kontrolować trakcję i stabilizację pojazdu.

Samochód posiada także najnowsze elementy wyposażenia z zakresu multimediów i komunikacji – "rozumie się" z systemami Android Auto™ i Apple CarPlay™ a także SiriusXM® Radio, Radio HD oraz działającym w oparciu o łączność LTE systemem Blue Link® nowej generacji. Nowy Hyundai Veloster ma również na pokładzie system Qi – bezprzewodowego ładowania smartfonów. Standardowy, 7-calowy ekran dotykowy LCD zintegrowany jest z tylną kamerą. Opcjonalnie dostępny jest 8-calowy ekran nawigacji.

Polski przedstawiciel koreańskiej marki nie powiedział czy i kiedy nowy Hyundai Veloster trafi do Polski oraz jak będą się kształtowały jego ceny na rynku amerykańskim.

Źródło Hyundai

Przeczytaj również
Popularne