Nowe Audi A8

Nowe Audi A8 już w sprzedaży

13 października 2017

Od dzisiaj można zamawiać nowe Audi A8. Zupełnie nowa jakość stylistyki, innowacyjne zawieszenie, zupełnie nowa koncepcja obsługi instrumentów pokładowych to najważniejsze cechy charakteryzujące ten model samochodu. Cena podstawowa limuzyny to 409.000 PLN, a jej wydłużoną wersję można nabyć za 429.000 PLN. Zamówienia na Audi A8 można już składać we wszystkich salonach czterech pierścieni na terenie całej Polski. Okazja do zobaczenia go na żywo pojawi się już 22 listopada podczas targów Fleet Market 2017.

Nowe Audi A8 LNowe Audi A8 może być wyposażone w jeden z dwóch silników V6 turbo: 3.0 TDI lub 3.0 TFSI. Jednostka wysokoprężna o pojemności 2967 cm3 generuje moc 210 kW  (286 KM) i moment obrotowy 600 Nm. Wyposażone w nią nowe Audi A8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, którą ograniczono elektronicznie, to 250 km/h. Wg testów NECD, spalanie wynosi od 5,8 do 5,6 l na 100 km. Natomiast trzylitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, generuje moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Audi A8 z tym silnikiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a A8 L w 5,7 sekundy. Zużycie paliwa na 100 km dla obu wariantów karoserii zawiera się w przedziale między 7,8 a 7,5 l.

Oba silniki współpracują z jednostką alternator – rozrusznik (RSG), sercem głównej sieci pokładowej 48 V. Technika mild hybrid umożliwia żeglowanie z wyłączonym silnikiem oraz komfortowe, ponowne jego włączenie. Ponadto oferuje poszerzoną funkcję start-stop i wysoką mocą rekuperacji do 12 kW, umożliwiającą odzyskiwanie energii podczas hamowania. Rozwiązania te jeszcze bardziej obniżają spalanie – nawet o 0,7 litra paliwa na 100 km w rzeczywistych warunkach drogowych.

Nowe oznaczenia, nowa obsługa

Luksusowa limuzyna z trzylitrowym silnikiem wysokoprężnym występuje pod nazwą Audi A8 50 TDI quattro, z silnikiem benzynowym V6 pod nazwą Audi A8 55 TFSI quattro. Audi A8 to pierwszy model produkcji seryjnej, którego nowe oznaczenia umieszczono w widocznym miejscu na pokrywie bagażnika. Kombinacja dwóch cyfr oznacza moc napędu danego modelu w kilowatach. Pary cyfr rosną zawsze co pięć i wyrażają hierarchię zarówno w obrębie serii modelowej, jak i w całym programie marki. Kombinacja cyfr „50” umieszczana będzie w przyszłości na modelach o mocy między 210 a 230 kW, a „55” reprezentuje zakres mocy od 245 do 275 kW.
Audi wprowadza nową systematykę w celu ujednolicenia określania typów całej swojej światowej oferty samochodów.

Nowe Audi A8 wnętrzeRewolucyjna koncepcja obsługi sprawia, że nowe Audi A8 przenosi użytkownika auta wprost do ery cyfrowej. W kokpicie samochodu znajdziemy dwa dotykowe wyświetlacze, których idealnie czarne ekrany zlewają się
z czarnym, błyszczącym otoczeniem. Gdy kierowca, na którymś z wyświetlaczy przyciśnie dowolną ikonę, usłyszy dźwięk, a pod palcem wyczuje charakterystyczne kliknięcie, będące potwierdzeniem wyboru. System MMI touch response można obsługiwać też za pomocą gestów.

Ponad czterdzieści systemów wsparcia powoduje, że nowe A8 ustanawia nowy rekord w segmencie.
Nowe Audi A8 jest też pierwszym na świecie samochodem produkcji seryjnej stworzonym z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach Audi AI przejmie zadania kierowcy na autostradach i drogach szybkiego ruchu o wyraźnie oddzielonych pasach, o ile samochody poruszają się w szyku „jeden za drugim”, a ich prędkość nie przekracza 60 km/h. Począwszy od roku 2018, mając na uwadze przepisy prawa obowiązujące w różnych krajach, Audi stopniowo będzie wdrażać do produkcji seryjnej funkcje automatycznej jazdy –  parkowania, wjazdu do garażu i jazdy w korkach. W trybie automatycznej jazdy, obraz otoczenia powstaje na podstawie napływających z czujników danych, przetwarzanych następnie w centralnym sterowniku systemów wsparcia kierowcy. Oprócz czujników radarowych, kamer i czujników ultradźwiękowych, nowe Audi A8 jest też pierwszym na świecie samochodem wykorzystującym w tym procesie również skaner laserowy.

Żródło Audi