Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowa Kia Ceed - styl i innowacje

Co prawda nowa Kia Ceed zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, ale Kia Motors już dziś ujawnia wszelkie szczegóły dotyczące tego modelu. Trzecia generacja Ceed-a, tak jak dwie poprzednie, została zaprojektowana i będzie produkowana w Europie. Auto wyróżnia się dynamicznym wyglądem oraz innowacyjnymi technologiami, które wpływają na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania.

 

Od początku produkcji pierwszej generacji Kia cee'd, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w grudniu 2006 r., bramy fabryki opuściło ponad 1,28 miliona egzemplarzy samochodu. Model trzeciej generacji otrzymał zmodyfikowaną pisownię nazwy – dotychczasową cee'd zastępuje Ceed, która pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”. Od 2012 r., w którym rozpoczęto wytwarzanie modelu drugiej generacji, z taśm fabryki zjechało ponad 640.000 samochodów. Nowa Kia Ceed z pewnością zwiększy udział sprzedaży marki Kia w Europie.

Nowa koncepcja stylu

Nowa Kia Ceed - tył

Podobnie jak modele poprzednich generacji, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany we Frankfurcie w europejskim ośrodku marki Kia. Centrum R&D zlokalizowane w Niemczech odpowiadało nie tylko za design auta, ale również za jego konstrukcję i jej dopracowanie. Za projekt odpowiadał Gregory Guillaume, szef designu na Europę oraz Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie. W wypadku nowego Ceeda celem stylistów było przeniesienie proporcji nadwozia i sportowego, pełnego emocji designu Stingera do modelu mniejszych rozmiarów i o innym rodzaju nadwozia. Nowa Kia Ceed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji. W tym samym, w którym powstają również Sportage i Venga.

 

 

 

Nowa Kia Ceed jest niższa, szersza i ma dłuższy tylny zwis niż poprzedni model – sylwetka nowego Ceeda z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii w wypadku poprzedników zastąpiono prostymi liniami w nowym Ceedzie. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT-Line modelu poprzedniej generacji. Proste, ostre linie w profilu nadwozia sprawiają, że pokrywa silnika wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Główna krawędź wzdłuż nadwozia przebiega bardziej poziomo. Szeroki słupek C, znak rozpoznawczy wszystkich nowych modeli marki Kia, potęguje wrażenie, że kabina nowego Ceeda jest „przyklejona” bardziej do tylnej części nadwozia niż znajduje się w jego centralnym miejscu. Takie zadanie pełni też górna linia okien w kształcie półksiężyca. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed również z tyłu jest bardzo dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny.

Wyższa jakość i więcej miejsca

Nowa Kia Ceed - sylwetka

Kabina Ceeda, wykonana z materiałów jeszcze wyższej jakości jest bardziej ergonomiczna i funkcjonalna niż kiedykolwiek wcześniej. Rozplanowanie tablicy rozdzielczej, znane z innych nowych modeli marki Kia, zostało zaadoptowane również do nowego Ceeda. Deska rozdzielcza charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co podkreśla jej trójwymiarowy i smukły kształt. Dzięki takiej konstrukcji stylistom oraz inżynierom udało się wygospodarować większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności wnętrza dla pasażera siedzącego z przodu, który dysponuje większą ilością miejsca na nogi i ma zapewnioną lepszą widoczność do przodu.

Deska rozdzielcza jest podzielona na dwa obszary – górny, w którym znajduje się zamontowany pionowo ekran dotykowy systemu multimedialnego i dolny, w którym mieszczą się elementy sterowania sprzętem audio oraz układem ogrzewania i wentylacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia widoczność elementów sterowania i czyni obsługę bardziej komfortową. Kabina Ceeda jest wykonana z większej liczby miękkich w dotyku elementów, które subtelnie podkreślają wyższą jakość wykonania i sprawiają, że w kabinie Ceeda przebywa się przyjemnie. Sporo powierzchni jest wykończonych w sposób imitujący metal lub satynowy chrom. Nabywcy będą mieli do wyboru szeroką gamę tkanin wysokiej jakości oraz skór – syntetycznych i naturalnej. W opcji będą również oferowane pokryte skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów.

Nowy Ceed, skonstruowany na nowej płycie podłogowej „K2”, jest o 20 mm szerszy (szerokość auta wynosi 1.800 mm) i 23 mm niższy (wysokość – 1.447 mm) niż model poprzedniej generacji. Nie zmienił się rozstaw osi, który mierzy 2.650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni (do 880 mm) i o tyle samo wydłużono tylny (do 780 mm). Dzięki nowej płycie podłogowej nie tylko wnętrze nowego Ceeda jest przestronniejsze, ale także bagażnik, którego pojemność wynosi 395 litrów. Nowy Ceed oferuje kierowcy niższą pozycję za kierownicą, a pasażerom – większą przestrzeń na wysokości ramion z tyłu oraz więcej miejsca nad głową z przodu.

Skonstruowany, aby sprostać wymaganiom europejskich dróg

Nowa Kia Ceed - przód

Układ jezdny nowego Ceeda dostosowano do specyfiki europejskich dróg i kierując się upodobaniem europejskich nabywców. Pod względem właściwości jezdnych, precyzji prowadzenia i przyjemności z jazdy nowy Ceed podnosi poprzeczkę ustawioną wysoko już przez poprzednika. Nowy, niezależny układ zawieszenia i nowy, szybszy układ kierowniczy zapewniają natychmiastowe reakcje na komendy wydawane kierownicą. Właściwości jezdne samochodu dopracowywano na drogach o różnej jakości nawierzchni. Wszystko po to, aby kierowca w każdych warunkach miał kontrolę nad samochodem, którego nadwozie bardzo stabilnie zachowuje się podczas jazdy przez zakręty. Nowa Kia Ceed odznacza się także stabilnym zachowaniem w czasie jazdy z wyższą prędkością. Nowe zawieszenie auta świetnie tłumi przy tym wszelkiego rodzaju nierówności i zapewnia bardzo dobrą izolację kabiny od drgań.

Silniki i skrzynie biegów

Nowa Kia Ceed - wnętrze

W celu zaspokojenia potrzeb i oczekiwań zróżnicowanej grupy nabywców, nowa Kia Ceed będzie oferować z szeroką gamę silników do wyboru. Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdą się: najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpi jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Pomimo mniejszej pojemności skokowej nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” dysponuje maksymalną mocą 140 KM, czyli o 4% większą niż silnik 1,6-litrowy. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie prędkości obrotowej niż wolnossący silnik 1.6 GDI, co sprawia, że w czasie jazdy nowy Ceed odznacza się większą dynamiką w różnych sytuacjach na drodze i jednocześnie emituje mniej szkodliwych substancji. 100-konna, 1,4-litrowa jednostka napędowa MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa również będzie oferowana.

Nowa Kia Ceed będzie także dostępna z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, aby bez problemu mógł spełnić rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6d TEMP. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla, które Kia stosowała w swoich modelach. Ta jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm. Z tym silnikiem pod maską Ceed będzie emitował mniej niż 110 g/km dwutlenku węgla według nowej procedury testowej WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowe turbodiesle CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową produkcji Kia.

Innowacje technologiczne wzmocnią pozycję nowego Ceeda w segmencie

W kabinie nowy Ceed oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort obsługi i podróżowania. System multimedialny będzie dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie będzie również system audio renomowanej firmy JBL, wyposażony w funkcję Clari-Fi. Wyposażenie obejmie integrację smartfonów z systemem multimedialnym poprzez Bluetooth, a także automatyczny włącznik świateł i dostęp do auta bez konieczności sięgania po kluczyk.

System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwoli dostosować reakcje wybranych podzespołów nowego Ceeda do stylu jazdy kierowcy. Tryby dostępne do wyboru to Normal oraz Sport. W każdym z nich zmienia się nie tylko siła wspomagania układu kierowniczego, ale również szybkość reakcji silnika na gaz. Tryb Normal pozwala oszczędzać paliwo i sprawia, że nowego Ceeda prowadzi się bardzo lekko. W trybie Sport silnik szybciej reaguje na gaz, co przekłada się na lepsze przyspieszenie auta zarówno ze startu zatrzymanego, jak i podczas jazdy. W tym trybie wspomaganie układu kierowniczego jest słabsze, co przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie i zapewnia kierowcy lepsze wyczucie kontaktu kół z nawierzchnią.

Oferowana jako wyposażenie dodatkowe podgrzewana przednia szyba, wyposażona w niemal niedostrzegalne przewody, czyni użytkowanie ​​nowego Ceed łatwiejszym i bardziej bezpiecznym w mroźne i deszczowe dni. Szyba tego typu, która topi szron czy lód i błyskawicznie osusza szybę z wilgoci za dotknięciem przycisku, debiutuje w samochodach Kia. Do nowego Ceeda będzie również oferowana bezprzewodowa ładowarka smartfonów, a także podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz podgrzewane zewnętrzne siedzenia tylnej kanapy.

Opcjonalny pakiet ECO do nowego Ceeda będzie wyposażony w aktywną przesłonę (Active Air Flap), która zamyka się i otwiera w zależności od zapotrzebowania silnika na chłodzenie. Takie  rozwiązanie poprawia aerodynamiczną sprawność samochodu i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. W skład pakietu ECO wchodzą także – wspomagające przepływ powietrza pod pojazdem – osłona podwozia i niższe zawieszenie, a także opony Michelin o niskim oporze toczenia.

Oprócz siedmiu poduszek powietrznych, które należą do wyposażenia seryjnego, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo będą czuwały zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę, ograniczające ryzyko kolizji. Seryjne wyposażenie nowego Ceeda będzie obejmowało, między innymi, asystenta świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system monitorowania obszaru przed autem (Forward Collision Warning) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision-Avoidance Assist).

Nowy Ceed będzie pierwszym modelem marki Kia sprzedawanym w Europie, dostępnym z systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Following Assist), czyli jedną z tych nowinek technologicznych, które zapewniają drugi poziom jazdy autonomicznej. System Lane Following Assist obserwuje pojazdy jadące przed Ceedem, a także te, które znajdują się przed nim na sąsiednich pasach ruchu, aby w czasie jazdy przy dużym natężeniu ruchu zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu. System ten wykrywa również poziome oznakowanie dróg, aby utrzymać Ceeda na pasie ruchu. Lane Following Assist kontroluje przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie auta w zależności od prędkości jazdy samochodów znajdujących się z przodu. Do zachowania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu system wykorzystuje czujniki, które działają w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.

Kolejnymi systemami jakimi dysponuje Nowa Kia Ceed są aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz systemy: monitorowania martwego pola widzenia lusterek i ostrzegania o pojazdach zbliżających się z boku, wspomagający zmianę pasa ruchu i minimalizujący ryzyko zajechania drogi (Blind Spot Collision Warning), ostrzegania przed kolizją przy wyjeździe z miejsca parkingowego tyłem (Rear Cross-Traffic Collision Warning), wspomagania parkowania (Smart Parking Assist) i rozpoznawania pieszych z ostrzeżeniami wysyłanymi poprzez kierownicę (w wypadku działania Forward Collision-Avoidance Assist).

 

Sprzedaż samochodu rozpocznie się w drugim kwartale 2018 roku. Nowa Kia Ceed będzie objęta 7-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150.000 km w standardzie.

Źródło, Kia

Przeczytaj również
Popularne