Sytuacja ta pokazuje tylko jak duże znaczenie w tym co dzieje się na rynku motoryzacyjnym mają przepisy prawno - podatkowe. Przypomnijmy, że od stycznia nie będzie można odliczyć pełnych kosztów związanych z użytkowaniem samochodów, których wartość przekroczy 150 tys. złotych brutto. Żeby uchronić się przed tymi niekorzystnymi w skutkach przepisami wystarczy podpisać (koniecznie jeszcze w tym roku) umowę leasingu na samochód, z przyszłorocznym terminem odbioru, nie później jednak niż 6 miesięcy od dnia podpisania umowy leasingowej.
Z oczywistych względów nie znamy jeszcze pełnej liczby aut sprzedanych w tym roku w Polsce, ale jesteśmy pewni, że przekroczy ona symboliczne 500 tys. sztuk. Poniżej prezentujemy pełny ranking marek wg. liczby rejestracji w pierwszej dekadzie grudnia.
1. Skoda - 2086 szt., (20,8%),
2. Toyota - 1768 szt., (3,3%),
3. Volkswagen - 1449 szt., (-9,0%),
4. Mercedes - 713 szt., (31,8%),
5. Hyundai - 592 szt., (-14,3%),
6. Kia - 569 szt., (0,5%)
7. Opel - 525 szt., (-29,9%),
8. Dacia - 473 szt., (19,7%),
9. Ford - 457 szt., (-28,4%),
10. Peugeot - 453 szt., (-20,4%),
11. Renault - 424 szt., (-33,8%)
12. BMW - 399 szt., (9,9%),
13. Mazda - 344 szt., (21,6%),
14. Audi - 283 szt., (-31,6%),
15. Suzuki - 242 szt., (17,5%),
16. Fiat - 227 szt., (32,0%),
17. Mitsubishi - 204 szt., (108,2%),
18. Nissan - 198 szt., (-29,3%),
19. Citroen - 197 szt., (-25,1%),
20. Honda - 185 szt., (-22,6%),
21. SEAT - 178 szt., (-31,0%),
22. Lexus - 151 szt., (6,3%),
23. Volvo - 141 szt., (-39,5%),
24. JEEP - 66 szt., (-20,5%),
25. Land Rover - 62 szt., (113,8%),
26. MINI - 59 szt., (37,2%),
27. Subaru - 57 szt., (-1,7%),
28. Jaguar - 35 szt., (29,6%),
29. Porsche - 31 szt., (-29,5%),
30. Alfa Romeo - 24 szt., (-7,7%),
31. Ssangyong - 17 szt., (13,3%),
32. Smart - 12 szt., (200,0%),
33. Infiniti - 5 szt., (-76,2%),
34. DS - 4 szt., (0,0%),
35. Maserati - 2 szt., (100,0%),
36. Abarth - 1 szt., (0,0%),
Pozostałe - 6 szt., (-33,3%),
Razem – 12 640 szt. (-3,78%).
Źródło, Samar