Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Geneva Motor Show 2017

Zapraszamy do obejrzenia filmu podsumowującego najważniejsze, tegoroczne premiery Geneva Motor Show.

https://www.youtube.com/watch?v=3fgCcPyFmA4

Alfa Romeo Stelvio (Geneva Motor Show 2017)

Stelvio to pierwszy SUV Alfy Romeo. Jest on spokrewniony konstrukcyjnie z pokazanym wcześniej modelem Giulia. Samochód może się pochwalić rozłożeniem masy 50/50. Przestrzeń bagażowa z elektrycznie sterowaną klapą bagażnika oferuje 525 litrów pojemności. Do napędu są wykorzystywane silniki benzynowe 2.0 turbo o mocach 200 KM i 280 KM, natomiast silnik wysokoprężny 2.2 turbo dostępny jest w dwóch mocach: 180 KM i 210 KM. Obie te odmiany silników oferują napęd Q4 AWD oraz 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ceny Stelvio First Edition (2.0 Turbo Benzyna 16V 206 (280 KM) AWD AT8) zaczynają się od 232 500 zł.

 

Ford Fiesta (Geneva Motor Show 2017)

Większe rozmiary, nowe silniki i wersje nadwoziowe oraz systemy bezpieczeństwa debiutujące w samochodach Forda po raz pierwszy – to wszystko znajdziemy w premierowej siódmej generacji Fiesty. Sylwetka nowego modelu jest bardziej stonowana w zestawieniu z poprzednikiem przypominając zmniejszonego w skali minivana C-Max. Fiesta jest od poprzedniczki 7,1 cm dłuższa i 1,2 cm szersza. Przednie koła są rozstawione o 3 cm szerzej, zaś tylne o 1 cm. Rozstaw osi zwiększono o 0,4 cm, co pozwoli na zastosowanie większych 18-calowych kół.

Miejski Ford Fiesta będzie tradycyjnie oferowany w wersjach 3- i 5-drzwiowych. W nowej Fieście debiutuje m.in. otwierany szklany dach panoramiczny oraz system multimedialny SYNC 3, który jest obsługiwany poprzez ekran dotykowy o przekątnej 8-cali. Dzięki temu ekranowi udało się zredukować liczbę przycisków na środkowej konsoli o 50%. Co ciekawe ekran możemy obsługiwać nie tylko szczypaniem, ale też gestami. Nowinką w zakresie bezpieczeństwa jest system Pedestrian Detection zastosowany w Fordach po raz pierwszy. Pomaga on uniknąć kolizji z pieszymi np. w nocy.

Oprócz klasycznej Fiesty na stoisku Forda zadebiutował uterenowiony wariant Active oraz sportowa odmiana ST. Pierwszy z tych modeli wyróżnia się dodatkowymi off-roadowymi akcentami na nadwoziu oraz zwiększonym prześwitem.

ST, czyli Fiesta na ostro (Geneva Motor Show 2017)

Nowa generacja Forda Fiesty debiutuje od razu w wersji sportowej ST. Zaskoczeniem dla wielu miłośników hot-hatchy jest fakt, że pod maską zastosowano 3-cylindrowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM (290 Nm). W poprzednim modelu stosowano 4-cylindrowy silnik 1.6 o mocy 192 KM. Nowy model rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sek.

 

Kia Stinger (Geneva Motor Show 2017)

Najpierw w Detroit a teraz z Genewie ma miejsce premiera modelu Kia Stinger – pięcioosobowy liftback o sylwetce rasowego coupe. Model ten jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie. Pod maską znajdą się do wyboru dwa turbodoładowane silniki: 2,0-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy generuje 255 KM przy 6200 obr/min a silnik drugi – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min i aż do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h. Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła. Kia Stinger trafi do sprzedaży w Europie w czwartym kwartale 2017 roku.

Renault Captur po zmianach (Geneva Motor Show 2017)

Produkowany od niespełna czterech lat Renault Captur doczekał się kuracji odmładzającej. Francuski crossover segmentu B zyskał charakterystyczny układ świateł w kształcie litery „C”, nowe kolory nadwozia, panoramiczny szklany dach. Captur bardziej nawiązuje designem do swojego większego brata – Kadjara. Grill przedni zmienia się i upodabnia do pozostałych crossoverów marki Renault, m.in. poprzez chromowaną listwę ozdobną. Przedni i tylny zderzak wyposażono w nowe osłony podwozia. Dla trzech pierwszych poziomów wyposażenia dostępne są cztery modele obręczy kół: dwa 16-calowe, Extreme i Adventure, oraz dwa 17-calowe, Emotion i Explore.

 

Range Rover Velar (Geneva Motor Show 2017)

Velar to premierowy model Range Rovera – większy od modelu Evoque, ale mniejszy od Discovery Sport. Jak przystało na brytyjską markę nowy Range Rover może się pochwalić sporym prześwitem wynoszącym ponad 25 cm. Najsłabszą jednostką pod maską Velara będzie 2-litrowy diesel o mocy 180 KM. Na przeciwnej skali osiągów znalazła się benzynowa wersja V6 o mocy 380 KM, dzięki której Velar rozpędza się do setki w 5,3 sekundy.

 

Kia Picanto (Geneva Motor Show 2017)

Piąta generacja Kii Picanto rzuca rękawicę odmłodzonym Volkswagenowi Polo i Skodzie Citigo. Nowy maluch Kii powinien jeszcze bardziej przypaść do gustu europejskim klientom, ponieważ za jego design odpowiada zespół projektantów z Frankfurtu nad Menem i Namyang w Korei.

Kia ujawniła również usportowioną odmianę Picanto – GT-Line. Auto różnić się będzie od swojego grzeczniejszego odpowiednika m.in. obręczami kół na które naciągnięto niskoprofilowe opony oraz zderzakami. Wymiary nadwozia pozostały właściwie bez zmian, ale wewnątrz nowej Kii Picanto będzie więcej miejsca. Długość nadwozia wynosi 3595 mm, czyli tyle samo co w Picanto nr 4, za to rozstaw osi zwiększył się o 15 mm, z 2385 do 2400 mm. Nowa Kia Picanto pojawi się w salonach sprzedaży w drugim kwartale 2017 roku.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet (Geneva Motor Show 2017)

Mercedes-Maybach powstały na bazie modelu klasy G – tego jeszcze nie było! W dodatku model ten od razu przygotowano w wersji odkrytej landaulet. Ten potężny samochód od długości 534,5 cm i blisko półmetrowym prześwicie napędzany jest przez 12-cylindrowy silnik. W kabinie może w niezwykłym luksusie podróżować czworo pasażerów. Mogą oni korzystać m.in. ze specjalnej konsoli biznesowej. Gdy pasażerowie postanowią się zrelaksować to wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk aby skórzane fotele rozłożyły się do pozycji leżącej.

Zainteresowani muszą się spieszyć. Powstanie tylko 99 szt. tego modelu, z czego większość zapewne trafi do krajów Zatoki Perskiej.

 

DS 7 Crossback (Geneva Motor Show 2017)

Koncern PSA zdecydował się rozbudować gamę europejskich modeli marki DS o niezwykle ciekawy pod względem konstrukcyjnym SUV DS 7 Crossback. Topowy DS 7 Crossback jest wyposażony w hybrydowy zespół napędowy E-Tense, obejmujący benzynowy silnik o mocy 200 KM oraz dwa silniki elektryczne (jeden z przodu i jeden z tyłu). Dostarczają one moment obrotowy na cztery koła. Moc dostarczana z dwóch silników elektrycznych (80 kW i do 90 kW w układzie skumulowanym) wspomagająca silnik spalinowy pozwala osiągnąć łączną moc 300 KM. Silniki elektryczne pobierają energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 12-13 kWh, umieszczonego pod podłogą. W samym trybie elektrycznym samochód jest w stanie przejechać ok. 60 km. W trybie standardowym pełne doładowanie akumulatora z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny. Proces ten trwa oczywiście znacznie krócej po użyciu szybkiej ładowarki.

Oprócz hybrydowego zespołu DS 7 Crossback będzie oferowany z pięcioma spalinowymi jednostkami napędowymi: PureTech 130, THP 180 S&S EAT8, 225 S&S EAT8 w tym dwoma silnikami diesla BlueHDi 130 bądź też BlueHDi 180 S&S. Najsłabsza jednostka benzynowa i diesla będzie współpracować z 6-biegową skrzynia mechaniczną a pozostałe warianty z nową 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8. Model ten pojawi się w sprzedaży pod koniec roku a w polskich salonach można go oczekiwać w 2018 roku.

 

Peugeot Instinct Concept (Geneva Motor Show 2017)

Francuzi nie pierwszy raz zaskakują nas śmiałymi i ciekawymi pod względem konstrukcyjnym prototypami. Takim jest z pewnością jest w pełni autonomiczny Peugeot Instinct Concept. Do napędu tego modelu wykorzystany jest układ hybrydowy, który wytwarza 300 KM. Ciekawostką tego modelu jest uczenie się potrzeb i zwyczajów użytkownika a następnie dostosowanie do nich stylu prowadzenia. Np. w drodze z pracy samochód może nam włączyć spokojny styl prowadzenia i odpowiednio stonowaną muzykę.

Yaris ostry jak nigdy (Geneva Motor Show 2017)

Tego jeszcze nie było – do cna poprawny i wyważony mieszczuch Toyoty w wersji GRMN zmienia się w prawdziwą drogową bestię. Rozwinięcie tego skrótu brzmi Gazoo Racing Masters of the Nurburgring. Model ten został przygotowany przez tę samą ekipę, która zajmuje się tworzeniem Yarisa w wersji WRC. Toyota Yaris GRMN jest napędzana przez 1,8-litrowy silnik o mocy 210 KM. Oczywiście nie obeszło się bez usztywnienia zawieszenia i wzmocnienia układu hamulcowego.

 

SsangYong XAVL (Geneva Motor Show 2017)

Koncepcyjny model SsangYong XAVL (eXciting Authentic Vehicle Long) jest prawdopodobnie zapowiedzią nowej generacji Korando.

Lamborghini Urus (Geneva Motor Show 2017)

Urus – to drugi po legendarnym modelu LM002 SUV przygotowany przez Lamborghini. Model ten powstał w oparciu o płytę podłogową MLB Evo, którą wykorzystują już modele Audi Q7 oraz Bentley Bentayga. Na początku pod maską będzie stosowana jednostka V8 a z czasem pojawi się również wariant hybrydowy.

Mercedes-Benz X-Concept (Geneva Motor Show 2017)

X-Concept to zapowiedź luksusowego pikapa Mercedesa, który pojawi się w ofercie pod koniec br.

Prototyp wyróżnia się m.in. 22-calowymi kołami oraz bogatym wykończeniem wnętrza. Nowość niemieckiej marki zbudowano w oparciu o Nissana NP300 Navara.

 

BMW serii 5 Touring (Geneva Motor Show 2017)

Zaprezentowane pod koniec zeszłego roku BMW serii 5 doczekało się właśnie debiutuje wersji kombi. Nowy Touring jest lżejszy od poprzednika średnio o 100 kg, ma ponad 100 kg większą ładowność oraz bagażnik o pojemności 570 litrów. Po opuszczeniu oparć kanapy powiększa się on do 1700 litrów. Tak jak we wcześniejszych generacjach w nowym modelu mamy możliwość otwierania tylnej szyby bez unoszenia klapy bagażnika.

 

Przeczytaj również
Popularne