Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Alpine A110

Marka Alpine ponownie wkracza na rynek. Alpine A110 to lekkie i eleganckie sportowe coupé, które gwarantuje doskonałą zwrotność i przyjemność z jazdy, a jednocześnie komfort w codziennym użytkowaniu. Znane są też ceny samochodu, w Polsce Alpine A110 w wersji Première Edition będzie kosztowało 256 000 złotych. 

Alpine A110

Po dwóch dekadach nieobecności na rynku A110 Première Edition jest symbolem odrodzenia Alpine. Alpine jest obecnie samodzielną jednostką biznesową w ramach Grupy Renault, która stworzyła ambitną, długoterminową strategię, odwołującą się do wizji i determinacji założyciela, Jeana Rédélé.

Królowa motorsportu

Marka Alpine znana jest nie tylko z bogatego dziedzictwa w tworzeniu zwrotnych, lekkich samochodów sportowych, doskonale radzących sobie na krętych górskich drogach, ale również z udziału w najważniejszych wyścigach międzynarodowych. Do największych osiągnięć należą tytuł rajdowego mistrza świata w 1973 roku oraz niekwestionowane zwycięstwo w wyścigach 24H Le Mans w 1978 roku. Obecnie Alpine startuje w międzynarodowych wyścigach wytrzymałościowych. Zwycięstwo w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA w klasie LMP2 jest przykładem wielkich ambicji i zaangażowania w sporty motorowe.

Wnętrze Alpine A110

W dwuosobowym coupé Alpine A110 silnik umieszczono centralnie z tyłu. Aluminiowa konstrukcja podwozia i większości elementów nadwozia pozwoliła uzyskać bardzo niską masę własną samochodu - 1080 kg.  Do tego Francuzi dorzucają dopracowaną aerodynamikę. Choć A110 prezentuje się znakomicie, to priorytetem przy projektowaniu był nie piękny wygląd, a uzyskanie jak najniższego współczynnika oporu powietrza Cx. Wynosi on zaledwie 0,32. Auto korzysta z zaawansowanego zawieszenia dwuwahaczowego, co powinno przełożyć się na doskonałe właściwości jezdne i wysoki komfort jazdy.

Konsola środkowa w A110

Alpine A110 napędza turbodoładowany czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,8 litra, który rozwija moc 252 KM i moment obrotowy 320 Nm. Tak jak we wszystkich samochodach marki Alpine produkowanych w przeszłości, również w A110 napęd jest przekazywany na tylne koła. W Alpine A110 pośrednikiem jest 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia Getrag. Do dyspozycji kierowcy oddano trzy zróżnicowane tryby jazdy - Normal, Sport oraz ekstremalny Track. W zależności od wybranego trybu zmieniają się ustawienia silnika, skrzyni, wydechu, układu kierowniczego i wyświetlacza we wnętrzu. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 4,5 sekundach, natomiast prędkość masksymalna auta wynosi 250 km/h i jest ona ograniczona elektronicznie.

Kubełkowe fotele w Alpine A110

Alpine A110 został zaprojektowany i jest produkowany we Francji. Edycja limitowana nowego A110 Première Edition w liczbie 1955 egzemplarzy to nawiązanie do roku pojawienia się pierwszego modelu marki Alpine. Wszystkie premierowe samochody zostały zarezerwowane w ciągu 5 dni od rozpoczęcia sprzedaży. Nie ma jednak powodów do zmartwień, bowiem wkrótce Alpine A110 ma się pojawić w produkcji seryjnej.

 

Przeczytaj również
Popularne