Peugeot 308 1.2 PureTech FL – Bardziej atrakcyjny

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: Peugeot 308 1.2 PureTech FL

Gdzie: Ułęż

Kiedy: 6.09.2017

Ile: 300 km

Obecność zaawansowanych systemów poprawiających bezpieczeństwo czynne, dobre wyciszenie, niezła elastyczność i osiągi silnika PureTech, jakość materiałów w kabinie.

Niezbyt stabilne prowadzenie podczas jazdy w zakrętach na nierównościach.

Nowe systemy bezpieczeństwa

Do Peugeota 308 zaadaptowano systemy bezpieczeństwa, jakie zadebiutowały w modelach 3008 oraz 5008. Pojawił się zatem układ aktywnego hamowania oraz nowy system aktywnego monitorowania pasa ruchu, który nie tylko ostrzega, ale również koryguje tor jazdy. Współpracuje on z systemem monitorowania martwego pola. Gdy będziemy chcieli np. skręcić na pas, na którym porusza się inny pojazd, to system będzie korygował nasz tor jazdy poprzez dodatkowy opór na kierownicy. Nie zabrakło systemu ostrzegającego o zmęczeniu kierowcy oraz automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe. Systemy te są dostępne seryjnie od wersji Allure. W każdej wersji Peugeota mamy już system rozpoznawania znaków. Nawet w wersji ze zwykłym tempomatem, jeśli system rozpozna, że jedziemy z wyższą prędkością niż ta na znakach, spyta on kierowcę, czy ma ją dostosować do tej na znakach. Po zaakceptowaniu prędkość zostanie zmieniona. Dopracowano również obraz z kamery cofania widziany na ekranie. Obecnie wyświetlane są również linie skrętne przy cofaniu. Mamy też możliwość wyświetlenia rzutu na pojazd z góry. W przyszłym roku w Peugeocie zadebiutują kolejne, bardziej rozbudowane systemy bezpieczeństwa, np. ostrzegające o obiektach, które chwilę wcześniej zniknęły z pola widzenia czujników.

Ceny jak dotąd

Nawet podstawową wersję Access (od 68 tys. zł) trudno nazwać ubogą, ponieważ na pokładzie znajdziemy klimatyzację, radio CD mp3, bluetooth, tempomat oraz lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie. Dopłata do wersji kombi SW wynosi 5 tys. zł. W gamie 308 pojawia się nowa wersja Business Line, dedykowana klientom flotowym, dostępna z silnikami 1.2 PureTech 110 KM w cenie od 73,3 tys. zł oraz na razie 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM (od 79,7 tys. zł) lub 120 KM (od 85,7 tys. zł). Warto dodać, że importer planuje sprzedawać nawet połowę samochodów wraz z produktem Perfect Drive, z gwarantowanym przez markę odkupem.

 

peugeot-308

Strona 2 z 212

S. K.

Print Friendly