Peugeot 308 1.2 PureTech FL – Bardziej atrakcyjny

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: Peugeot 308 1.2 PureTech FL

Gdzie: Ułęż

Kiedy: 6.09.2017

Ile: 300 km

Obecność zaawansowanych systemów poprawiających bezpieczeństwo czynne, dobre wyciszenie, niezła elastyczność i osiągi silnika PureTech, jakość materiałów w kabinie.

Niezbyt stabilne prowadzenie podczas jazdy w zakrętach na nierównościach.

Czas biegnie szybko. Nawet nam trudno uwierzyć, że druga generacja Peugeota 308 pojawiła się na rynku cztery lata temu. I choć samochód nadal prezentuje się nowocześnie pod względem wizualnym, to wymagał zastosowania m.in. bardziej rozbudowanych systemów bezpieczeństwa czynnego.

Odświeżony model poznamy głównie po przestylizowanym pasie przednim. Tu pojawiły się nowe soczewkowe reflektory, osłona chłodnicy ustawiona bardziej pionowo z lepiej wyeksponowanym logo oraz nowy i bardziej drapieżny w kształtach zderzak. Reflektory przednie full LED są oferowane seryjnie wyłącznie w wersji GT. W pozostałych wariantach wymagają dopłaty 4 tys. zł. Zmieniono również klosze tylnych lamp na bardziej przydymione. Teraz na stałe włączone są w nich światła LED. Pokrywa wlewu paliwa nie jest już okrągła, a prostokątna. To wynik umieszczenia pod nią dodatkowego wlewu AdBlue w niektórych wersjach silnikowych. W gamie pojawiły się również nowe wzory aluminiowych obręczy kół oraz złoty lakier.

Szybszy ekran

Przytulne wnętrze Peugeota, wykończone niezłej jakości materiałami, to mocny punkt francuskiego kompaktu. Nadal oryginalności dodaje mu i-Cockpit z niewielką kierownicą i zegarami odczytywanymi tuż nad jej wieńcem. W tych miarach nie zmieniono praktycznie nic. Pojawiły się za to nowe wzory tapicerek. Istotną nowością jest pojemnościowy ekran dotykowy z nawigacją Peugeot Connect NAV przygotowaną we współpracy z firmą TomTom. Nabywcy mogą śledzić informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pogodę online, ceny na najbliższych stacjach, czy też mogą być ostrzegani o tzw. strefach niebezpiecznych. Bezpłatna subskrypcja tych usług trwa trzy lata.
Wprawne oko dostrzeże, że ikonki wokół ekranu na środkowej konsoli ułożono inaczej, aby rozwiązania, z których najczęściej się korzysta, były bliżej kierowcy. Zmianom poddano również wyświetlacz między zegarami, który został dostosowany do obsługi nowych systemów wspomagania prowadzenia.

Nowy diesel

Najważniejszych zmian dokonano pod maską. W dotychczasowym silniku 1.2 PureTech konieczne były zmiany osprzętowe, aby sprostać nowym normom emisji Euro 6.2. W wersji 130-konnej zmieniono turbosprężarkę i wprowadzono nowy system oczyszczania spalin, z filtrem cząstek stałych dla silników benzynowych. Za kilka miesięcy te zmiany pojawią się również w wariancie o mocy 110 KM. Do lamusa odchodzi 5-biegowa skrzynia mechaniczna dedykowana do tego wariantu oraz 100-konnego diesla, którą zastępuje przekładnia 6-biegowa. Najważniejszą nowością w gamie jest silnik 1.5 BlueHDI 130 S&S o mocy 130 KM wykorzystujący system SCR i przystosowany już do spełniania norm emisji spalin Euro 6.2, który z czasem zastąpi silnik 1.6 BlueHDi o mocy 120 KM.

Nabywcy wersji GT będą mieli szerszy wybór jednostek napędowych. Oprócz silnika benzynowego 1.6 e-THP o mocy 205 KM, będzie również dostępny 2-litrowy diesel o mocy 180 KM. W wariancie tym napęd na przednie koła będzie przekazywany przez zupełnie nową 8-biegową skrzynię automatyczną EAT8, skonstruowaną przez firmę Aisin. Dźwignia tej skrzyni jest elektroniczna i nie ma żadnego połączenia ze skrzynią biegów. Jej ciekawy kształt znamy już z crossoverów 3008 i 5008. Z czasem skrzynia ta pojawi się w innych wersjach Peugeota. Dotychczasowa skrzynia EAT6 nie tylko pozostanie w ofercie, ale będzie dostępna z większą liczbą jednostek napędowych. To wynik trendów na rynku europejskim, które wskazują konsekwentny wzrost zainteresowania skrzyniami automatycznymi w modelach popularnych.

Strona 1 z 212

S. K.

Print Friendly