3_1

Opel Grandland X – Wreszcie w grze

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: Opel Grandland X 1.6 CDTI Elite

Gdzie: Warszawa

Kiedy: 31.10‒8.11.2017

Ile: 800 km

Pewne prowadzenie, wysoki komfort tłumienia nierówności, wygodne fotele, przyjemny wygląd.

Wysokie ceny, brak wersji z napędem 4x4.

Opel Grandland X w naszej ocenie jest samochodem nad wyraz dopracowanym i spójnym. Ale czy wystarczy mu atrybutów, by znaleźć się w gronie najpopularniejszych modeli segmentu kompaktowych crossoverów?

Opel intensywnie rozbudowuje gamę pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Przez dziewięć lat miał w ofercie model Antara, który m.in. ze względu na cenę nie odniósł dużego sukcesu. Od 2012 roku producent z Rüsselsheim oferuje mniejszy model Mokka, który przed rokiem przeszedł kurację odmładzającą i zyskał nowa nazwę handlową Mokka X. W tym roku gamę poszerzyły dwa crossovery: miejski model Crossland X oraz kompaktowy Grandland X. A to jeszcze nie koniec. Za dwa lata zadebiutuje jeszcze większy model w gamie, w tym wariant z napędem hybrydowym. Opel szczególne nadzieje wiąże z modelem Grandland X oferowanym w wolumenowym segmencie C, w którym udział modeli terenowo-rekreacyjnych zwiększył się z 7% w 2010 roku do prawie 20% obecnie.

Modnie…

Grandland X jest jednym z pierwszych owoców współpracy z nowym właścicielem marki Opel, czyli koncernem PSA. Nowy crossover powstał w oparciu o francuską platformę podłogową EMP2, znaną już z modeli Peugeot 3008 czy 308. Zatem ma on technicznie niewiele wspólnego z najnowszym Oplem Astra. Grandland X ma długość 448 cm, szerokość niecałe 186 cm i wysokość 161 cm. Jest więc 11 cm dłuższy od Astry, centymetr od niej węższy, ale za to 12 cm wyższy. Producent znakomicie ukrył francuskie geny nowego modelu. Już z daleka budzi on jednoznaczne skojarzenia z innymi modelami Opla, a przedni pas wygląda, jakby był żywcem zdjęty z modelu Insignia. Jak przystało na nowoczesnego crossovera, na zderzakach, nadkolach i bokach nadwozia zamontowano nakładki ochronne z nielakierowanego ciemnego tworzywa, które optycznie czynią nadwozie lżejszym. W naszym odczuciu tył nadwozia prezentuje się jeszcze ciekawiej za sprawą dynamicznie stylizowanych lamp, wklęsłej klapy bagażnika oraz słupka C w intrygującym kształcie. Jak na pojazd przeznaczony głównie do poruszania się po asfalcie, Grandland X ma całkiem spory prześwit ‒ 22 cm.

Strona 1 z 3123

S. K.

Print Friendly