wspolne przod (1)

Nissan Leaf, Volkswagen e-golf, Hyundai Ioniq Electric – Elektryzujące kompakty

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: Nissan Leaf, Volkswagen e-golf, Hyundai Ioniq Electric

Gdzie: Warszawa

Cenowe kuszenie

Na pierwszy rzut oka najbardziej atrakcyjna wydaje się cena Nissana, który jest wyceniony ok. 30 tys. zł niżej niż konkurenci. Po wczytaniu się w specyfikację dostrzeżemy jednak, że najtańszy Leaf ma baterię o pojemności jedynie 24 kWh. Zdecydowanie lepiej wybrać wariant 30 kWh, ale cena już wzrośnie do 133 tys. zł. Ioniq Electric startuje z ceną 155,9 tys. zł, a e-Golf – 162,5 tys. zł. Poza tym standardowe wyposażenie Ioniqa i e-Golfa jest kompletne i znacznie bogatsze niż w Nissanie. Po doposażeniu japońskiego elektryka do poziomu rywali jego cena będzie bardzo zbliżona (160,8 tys. zł), co czyni tę ofertę mało atrakcyjną na tle rywali. Nissan, świadomy niekonkurencyjności i wieku swojego bestsellera, stara się kusić niezwykle długą gwarancją na ten model (8 lat lub 160 tys. km). Tylko Nissan już w cenniku proponuje zakup i montaż stacji ładowania. Słabszą stację o mocy 3,3 kW kupimy za 4499 zł, a mocniejszą 6,6 kW za 5699 zł. Niewykluczone jest też wsparcie finansowe przy zakupie i montażu stacji ładowania, jak zamówimy większą liczbę pojazdów. Kwestię tę trzeba jednak uzgadniać indywidualnie z importerem. (…)

Więcej informacji o tych modelach znajdziecie Państwo we wrześniowym numerze magazynu Fleet (9/2017).

Strona 5 z 5«...345

S. K.

Print Friendly