1_1

Kia Niro vs. Toyota C-HR Hybrid – Trendseterzy

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: Kia Niro, Toyota C-HR Hybrid

Gdzie: Warszawa

Kiedy: 21‒28.04.2017

Ile: 500/900 km

Droga przyjemność

Kia Niro jest wyraźnie tańsza od Toyoty C-HR Hybrid. Podstawowe Niro M kosztuje 88,9 tys. zł, a C-HR w wersji Premium od 106,9 tys. zł. W najtańszych wersjach obu crossoverów znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, pokrytą skórą kierownicę i gałkę zmiany biegów oraz system utrzymania pasa ruchu. Każdy hybrydowy C-HR ma również kamerę cofania i 8-calowy ekran multimedialny, których zabrakło w Kii.

W najtańszym Niro ekran ma przekątną 5 cali, a w topowym wariancie XL ‒ do ośmiu cali. Warto dodać, że nawigacja (dostępna od wersji L) ma siedmioletnią bezpłatną aktualizację. Inaczej spojrzymy na wyposażenie tych modeli, gdy zauważymy, że najdroższe Niro XL (109,9 tys. zł) kosztuje prawie tyle samo co za najtańszy model CH-R Hybrid. W topowej Kii możemy korzystać już m.in. z podgrzewanych siedzeń i kierownicy, elektrycznej regulacji fotela kierowcy czy bezprzewodowej ładowarki, których to elementów nie ma w crossoverze Toyoty w podobnej cenie.

Dużą część kwoty wyłożonej na Toyotę odzyskamy przy odsprzedaży. Według Eurotaksu hybrydowy C-HR w wersji Prestige po trzech latach i przy przebiegu 90 tysięcy kilometrów będzie wart 60,2% ceny (w wersji Premium ‒ 62%) z dnia zakupu. To znakomity rezultat. Za Niro odzyskamy 53,3%.

kia-vs-toyota

Strona 4 z 4«...234

S. K.

Print Friendly