1_1

Jeep Compass – Własną drogą

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: Jeep Compass 2.0 Multijet Limited

Gdzie: Białka Tatrzańska/Warszawa

Kiedy: 2‒9.10.2017

Ile: 1300 km

Ponadprzeciętne możliwości terenowe wyższych wersji, przestronność, dobre trzymanie wartości RV.

Zbyt duże podobieństwo do mniejszej klasy C, niskiej jakości plastiki lakierowane wewnątrz, duża częstotliwość wykonywania przeglądów, niska ładowność.

Większość producentów oferuje podobne pod względem wizualnym kompaktowe SUV-y, których bojowy wygląd obiecuje świetne właściwości offroadowe. Modelem, który z tej obietnicy najlepiej się wywiązuje, jest Jeep Compass drugiej generacji.

Jeep w ostatnich kilkunastu latach przeszedł w Europie korzystną z punktu widzenia sprzedaży metamorfozę z marki niszowej, kupowanej głównie przez garstkę entuzjastów off-roadu, w dostawcę modnych aut premium wykorzystywanych na co dzień. Ostatnim modelem, który znacząco odstawał od rynkowej konkurencji jakością wykończenia i prowadzeniem, był Compass pierwszej generacji, który właśnie przeszedł do lamusa.

Nowoczesność i tradycja

Druga generacja Compassa zastępuje jednocześnie na rynku dwa modele: starszego Compassa oraz model Patriot. Stylistycznie najbliżej mu do znacznie większego modelu Grand Cherokee, choć pod względem technicznym spokrewniony jest z najmniejszym w gamie modelem Renegade i Fiatem 500X. Nowość Jeepa powstała w oparciu o tę samą płytę podłogową. W gamie Compass mieści się między modelami Renegade a Cherokee. Producent zadbał o zachowanie w nadwoziu tradycyjnych wyróżników marki, czyli siedmioszczelinowej atrapy chłodnicy oraz trapezoidalnych nadkoli. Compass jest dość ciężki. Jego 1619 kg to o ponad 100 kg więcej niż waży podobnie skonfigurowany Nissan Qashqai. Podobną do Jeepa masę własną mają Kia Sportage i Volkswagen Tiguan.

Compass jest dość ciężki. Jego 1619 kg to o ponad 100 kg więcej niż waży podobnie skonfigurowany Nissan Qashqai. Podobną do Jeepa masę własną mają Kia Sportage i Volkswagen Tiguan.

Strona 1 z 3123

S. K.

Print Friendly