Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Jaguar F-Pace - Crossover z pazurem

Większość debiutujących w ostatnich latach samochodów marek premium w modnym segmencie SUV-ów i crossoverów było właściwie skazanych na handlowy sukces. Na równie dobre rynkowe przyjęcie swojego pierwszego crossovera liczy Jaguar. Polski importer zakłada, że model F-Pace będzie stanowił połowę sprzedaży brytyjskiej marki nad Wisłą.

F-Pace jest pierwszym crossoverem w ofercie Jaguara. Jego zapowiedzią był koncepcyjny model X C-17 pokazany w 2013 roku. F-Pace debiutuje w niezwykle wymagającym segmencie, w którym przyjdzie mu stanąć w szranki np. z BMW X4, Mercedesem GLC, a nawet z Porsche Macan. Czym więc nowy Jaguar F-Pace może odciągnąć od wizyty w salonach konkurencji?

Aby w pełni poczuć to, co obiecuje drapieżne logo na masce, powinniśmy się zainteresować modelem F-Pace z benzynowym silnikiem V6 pod maską. Wrażenia z jazdy podstawowym modelem z 2-litrową jednostką Diesla nie różnią się wiele od tego, co oferują rodzinne SUV-y popularnych marek. A chyba nie tego oczekują nabywcy Jaguara.

(...)

Funkcjonalność z klasą
W całkiem przestronnym wnętrzu Jaguara odkryjemy, że wiele elementów pochodzi z modeli Range Rover, m.in. przyciski, przełączniki i system multimedialny. Ten ostatni, zależnie od wersji, może mieć przekątną dotykowego ekranu 8 cali lub 10,2 cala. W droższych wersjach w miejsce klasycznego zestawu zegarów za kierownicą montowany jest 12,3-calowy wirtualny zestaw wskaźników HD. Istotnym minusem w kabinie F-Pace są twarde i nieprzyjemne w dotyku tworzywa nie najwyższej jakości, z jakich wykonano część tunelu środkowego i obudowę zegarów. W lepszych wersjach tego nie odczujemy, bo te powierzchnie obszyto skórą. Na pochwałę zasługuje wygoda foteli oraz ich wyprofilowanie. Pasażerowie tylnej kanapy też nie będą narzekać na brak miejsca. Co nieczęste w crossoverach, producent zadbał o możliwość elektrycznej regulacji kąta oparcia kanapy. Za dzielonym w proporcjach 40/20/40 oparciem znajduje się bagażnik o pojemności 650 litrów, który można powiększyć po złożeniu oparć kanapy do 1740 litrów. Kuriozalnym rozwiązaniem jest potężna pokrywa w podłodze bagażnika, stosowana, gdy chcemy przewozić pełnowymiarowe koło zapasowe. Utrudnia ona wygodne rozłożenie bagaży. Oryginalnym rozwiązaniem w crossoverze Jaguara jest odporna na wilgoć i wstrząsy bransoletka z transponderem przypominająca nieco smartwatche. Dzięki niej możemy zostawić kluczyk w samochodzie i zamknąć go, a potem odblokować drzwi, używając jej. Jest to przydatne rozwiązanie, jeśli właściciel pojazdu np. uprawia sport lub chce popływać. Klasyczny kluczyk łatwo mógłby wtedy zgubić lub zostawić bez nadzoru.

(...)

Moc pod kontrolą
Aluminiowe zawieszenie przednie modelu F-Pace składa się z podwójnych wahaczy, a tylne z układu Integral Link. W opcji jest również aktywne zawieszenie z możliwością dostrojenia go do własnych upodobań. Jak przystało na nowoczesny pojazd, model F-Pace wyposażono w szereg systemów wspierających kierowcę, m.in. system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznawania znaków czy monitorowania stanu zmęczenia kierowcy. Inny system z kolei ostrzeże o zbliżających się pojazdach, gdy będziemy wyjeżdżać tyłem z miejsca parkingowego. Jazdę w trudnych warunkach, np. po lodzie, ułatwi system ASPC. Nie wymaga on od kierowcy operowania pedałami, musi on jedynie kontrolować tor jazdy za pomocą kierownicy. System ten działa jak tempomat i jest aktywny w zakresie prędkości od 3,6 km/h do 30 km/h. Podobne wyniki osiągniemy, używając funkcji Low Friction Launch (LFL), jednak tu możemy już korzystać z pedału gazu.

(...)

Więcej przeczytacie Państwo w magazynie FLEET 4/2016

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Jaguar F-Pace 2.0 i4D AWD Prestige

Gdzie: Jedwabno

Kiedy: 11‒12.04.2016

Ile: 200 km

Pewne prowadzenie, wygodne fotele, przestronne wnętrze, znakomite osiągi mocniejszych wariantów, atrakcyjne warunki gwarancji.  

Nierówna jakość tworzyw w kabinie, kuriozalna pokrywa w podłodze bagażnika (montowana w momencie przewożenia pełnowymiarowego koła zapasowego).

Przeczytaj również
Popularne