Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Testowanie Taty czas zacząć!

TATANie chodzi jednak ani o mojego tatę, ani też o tatę jurora. Chodzi oczywiście o samochód – TATA Indica Vista – czyli nowego gracza na naszym rynku, który może sporo namieszać we flotach. A pierwszą osobą która opisze wrażenia jazdy TATĄ, będzie doświadczony zawodnik sportów samochodowych i instruktor doskonalenia techniki jazdy – Tomasz Dąbrowski. Niektórzy z naszych jurorów na wieść, że do testu długodystansowego przystępuje koncern TATA z modelem Indica Vista, szeroko otwarli usta ze zdziwienia, że koncern jest na tyle odważny. Inni, byli sceptyczni i podkreślali, że samochód flotowy potrzebuje zaplecza serwisowego, a tego koncern jeszcze nie ma. Bez względu na opinie, chętnych do testowania jest bardzo wielu. Aby rozbudzić oczekiwanie na opinie jurorów w naszym magazynie prezentujemy niezależnie test dziennikarski modelu Indica Vista.   Tomasz Dąbrowski to osoba która naprawdę potrafi ocenić samochód – złożył i rozłożył w swojej karierze więcej silników niż niejeden pracownik fabryki w Gliwicach, czy w Tychach. Zestroił więcej zawieszeń niż niejeden mechanik i na dodatek tymi silnikami i na tych zawieszeniach wygrywał. Jako osoba o bardzo uporządkowanym i pragmatyczym podejściu do samochodów. Ocenę TATY podzielił na plusy i minusy: + Układ hamulcowy działa bardzo precyzyjnie, także brak zastrzeżeń do układu kierowniczego. Do tego dochodzi więcej niż poprawna praca zawieszenia. Te elementy wpływają na to, że to bardzo dobre miejskie auto. Mimo niewielkich rozmiarów, za kierownicą można zająć bardzo wygodną pozycję, a dobra widoczność i kompaktowe wymiary sprawiają, że bardzo łatwo się tym samochodem manewruje. Osiągi silnika nie są rewelacyjne, ale za to spalanie jest niewielkie. Jakość wykończenia wnętrza w stosunku do ceny samochodu – jest także do zaakceptowania. - Jednym z największych minusów jest fatalna kultura pracy silnika, co objawia się szczególnie na niższych obrotach. Biorąc pod uwagę pojemność skokową silnika, przyspieszenie także jest znacznie poniżej oczekiwań. Daje się także odczuć nieprecyzyjne działanie lewarka zmiany biegów, co jest szczególnie dokuczliwe, kiedy chcemy wrzucić piąty bieg. Także, co może być tylko wadą tego egzemplarza, źle wyregulowany jest pedał sprzęgła. Znacznie poniżej oczekiwań jest także oświetlenie. Jazda w nocy, przy kiepskiej pogodzie może męczyć.

Przeczytaj również
Popularne