Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Pierwszy minivan BMW w teście

Na przełomie października i listopada 2016 miałem okazję przetestować samochód BMW serii 2 Active Tourer w ramach Długodystansowego Testu Flotowego. Na wstępie napiszę trochę o samym samochodzie, ponieważ jest on stosunkowo nową konstrukcją. Został zaprezentowany w roku 2014 i od razu wzbudził sporo kontrowersji – jest pierwszym przednionapędowym samochodem bawarskiego producenta i do tego pierwszym minivanem produkowanym przez BMW.

Patrząc na samochód z zewnątrz, nie można nie zauważyć kilku podobieństw do innych minivanów, między innymi Mercedesa klasy B – swojego bezpośredniego konkurenta w segmencie. Można również spotkać się z głosami mówiącymi o podobieństwie do Kii Carens. Pomimo powyższych wiemy, że mamy przed sobą BMW – projektanci wykorzystali charakterystyczne dla marki cechy, takie jak dynamiczne linie nadwozia oraz atrapę chłodnicy w kształtce nerek.

Wnętrze pojazdu niczym nas nie zaskoczy – jest dokładnie takie, do jakiego przyzwyczaiło nas BMW. Deska rozdzielcza skierowana w stronę kierowcy pozbawiona jest zbędnych przycisków, które mogłyby nas rozpraszać w czasie jazdy. W centralnej jej części znajduje się 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz, za obsługę którego odpowiada znana z innych modeli konsola umieszczona w kanale środkowym przy dźwigni zmiany biegów. Ekran nie ma funkcji dotyku, którą możemy spotkać u innych producentów. Aktualna prędkość oraz obroty silnika wyświetlane są za pomocą analogowych zegarów.

Samochód ma rozbudowane wyposażenie dodatkowe, które w testowanej wersji obejmowało między innymi: aktywny tempomat, system ostrzegania przed zagrożeniami, wyświetlacz typu Head-Up, który w przejrzysty sposób przekazuje najważniejsze informacje potrzebne podczas jazdy: prędkość, wskazówki nawigacji lub informacje o potencjalnych zagrożeniach.

Bardzo ciekawą funkcją jest również wirtualny concierge – usługa, dzięki której konsultant z infolinii BMW pomoże nam odnaleźć interesujące nas punkty. Koordynaty automatycznie znajdą się w systemie nawigacji samochodu, który poprowadzi nas do celu.

Auto napędzane jest 150-konnym silnikiem Diesla o pojemności 1995 ccm, co zapewnia odpowiednia dynamikę Należy pamiętać, że jest to minivan, a nie pojazd, które ma dostarczać dreszczu emocji na torze. Producent deklaruje średnie spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l na 100 km. Mnie, a uważam się za osobę, która stara się jeździć w miarę oszczędnie, nie udało się zejść poniżej progu 7 l /100 km. Takie wyniki uzyskałem podczas jazdy 50% miasto i 50% trasa. Podczas poruszania się drogami szybkiego ruchu samochód mógłby palić mniej.

Osoby, które poszukują elegancji, dużej funkcjonalności oraz komfortu segmentu premium, a niekoniecznie szukające samochodu typu SUV, powinny zainteresować się wyżej opisaną konstrukcją.

Kto testował: Marcin Krasnodębski

Co: BMW serii 2 Active Tourer

Przeczytaj również
Popularne