Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Nissan Pulsar - Ciekawy kompakt

Nissana posiada ładną i ciekawą sylwetkę oraz stylistykę z nieco sportowym zacięciem. A jak sprawdza się w praktyce ten hatchback segmentu C w najbogatszej wersji Tekna?

Testowany Nissan Pulsar jest napędzany silnikiem Diesla 1.5dCi o mocy 110 KM, który współpracuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią. Wyposażenie tego modelu jest aż na wyrost w stosunku do potrzeb przedsiębiorców. W topowej wersji Tekna znajdziemy m.in. 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz opony w rozmiarze 205/50 R17, zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, sygnalizacje o pojeździe w martwym polu, elektryczny hamulec awaryjny, przednie reflektory w technologii full LED z automatyczną regulacją wysokości, czujniki zmierzchu, system I-Key z przyciskiem Start/Stop, system kamer 360 stopni, system Nissan Connect 2,0 czyli zintegrowany system audio, nawigacji i komunikacji, łączący się ze smartfonem. System ma duży ekran zamontowany w konsoli środkowej.
Dużym pozytywnym zaskoczeniem jest ilość miejsca w środku, zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Fotel kierowcy jest wygodny i dobrze trzyma w zakrętach. Oba fotele są skórzane i podgrzewane w topowej wersji, co cieszy szczególnie zimą po nocy, gdy samochód nie jest garażowany. Na lato mamy do dyspozycji dwustrefową klimatyzację automatyczną. Miękkie plastiki w kabinie przypominają nieco skórę i dają przyjemne wrażenie przy dotyku. Wyłożono nimi deskę rozdzielczą i górną część boczków w drzwiach. Kolejnym plusem jest dobrze rozplanowana i ergonomiczna deska rozdzielcza, w tym zegary i panel środkowy.

Bagażnik przyjemnie zaskakuje ilością miejsca ‒ 385 l. Po rozłożeniu tylnych foteli otrzymujemy przestrzeń bagażową wielkości 1395 l, co daje możliwość przewiezienia sporego ładunku. Niestety, nie mamy wówczas równej powierzchni podłogi.
Pulsar pewnie trzyma się drogi, nie tylko podczas jazdy w zakrętach, ale i przy podróży z wysokimi prędkościami. W samochodzie zastosowano systemy bezpieczeństwa podnoszące komfort i bezpieczeństwo, zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i poza nim. W czasie parkingowych manewrów docenimy system kamer 360 stopni. Pozwala on na precyzyjne manewry zarówno przy parkowaniu tyłem, przodem jak, również równolegle. To istotne usprawnienie, gdyż widoczność przez tylną szybę i po skosach do tyłu nie jest najlepsza z miejsca kierowcy.
Użytkownicy Pulsara z 1,5-litrowym dieslem docenią elastyczność tej jednostki oraz dobrze dopasowaną skrzynię, która pozwala na przyjemną jazdą bez konieczności ciągłego zmieniania biegów przy zmianach prędkości. Przyjemnym zaskoczeniem są wyniki zużycia paliwa. W trasie Nissan spalał od 5 l/100 km przy 90‒100 km/h, do 6 l/100 km przy około 140‒150 km/h. Jazda po mieście łączyła się ze zużyciem mocno powyżej sześciu litrów. Zejście poniżej tego poziomu lub nawet wyrównanie tego wyniku nie jest właściwie możliwe w normalnych warunkach jazdy miejskiej.
Pulsar śmiało może konkurować z innymi modelami segmentu C, zarówno w kwestii wyposażenia, jak i ceny. Jest to samochód ciekawy i na pewno znajdzie chętnych do zakupu nie tylko wśród użytkowników indywidualnych, ale i flotowych.

Kto testował: <b>Michał Dławichowski</b> starszy specjalista ds. logistyki i administracji TP TELTECH Sp. z o.o. Członek SKFS

Co: Nissan Pulsar

Przeczytaj również
Popularne