Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

DTF Premium rozpoczęty

Do pierwszych testów w ramach Długodystansowego Testu Flotowego Premium trafił właśnie jeden z najnowszym modeli BMW, czyli model 218d xDrive Active Tourer. Minivan koncernu z Bawarii będzie poddawany przez najbliższe miesiące wnikliwej ocenie fleet managerów i innych specjalistów branży motoryzacyjnej.

BMW, będące rodzinnym minivanem – w pojawienie się takiego samochodu kilka lat temu nie uwierzyłby żaden fan bawarskiej marki. A jednak. Użyczony do kilkumiesięcznych testów BMW 218d xDrive Active Tourer jest napędzany przez 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik Diesla o mocy 150 KM, który przenosi napęd na cztery koła poprzez automatyczną skrzynię biegów.
BMW 2 Active Tourer ma długość 434 cm, czyli mniej więcej tyle co współczesne kompakty, i ledwie 2 cm mniej niż Mercedes klasy B. Jednobryłowe BMW zachowało charakterystyczne dla bawarskiej marki elementy nadwozia, począwszy od charakterystycznych nerek atrapy chłodnicy, kształtu reflektorów i tylnych lamp. We wnętrzu modelu 2 Active Tourer czujemy się tak jak w każdym innym samochodzie bawarskiej marki. Typowa dla BMW aranżacja kabiny, z konsolą środkową wychyloną w kierunku kierowcy, znakomita ergonomia i jakość materiałów to od lat wizytówka niemieckiego producenta. Docenimy również przestrzeń w kabinie, tak w pierwszym, jak i w drugim rzędzie, oraz bardzo wygodne fotele. Naturalnie Active Tourer oferuje bardziej przestronny bagażnik niż klasyczne kompakty i crossovery. Do ładowni BMW włożymy przedmioty o kubaturze do 468 litrów, a po złożeniu oparć kanapy nawet 1510 litrów. Pod pokrywą bagażnika znajdziemy obszerną wnękę o pojemności 70 litrów z segregatorem na dodatkowe mniejsze przedmioty.
BMW 218d xDrive Active Tourer kosztuje w wersji podstawowej 135,6 tys. zł. Testowany egzemplarz ma jednak bardzo bogate wyposażenie opcjonalne, w którego skład wchodzą m.in. panoramiczny szklany dach, nawigacja, automatyczna skrzynia biegów, szereg pakietów podnoszących poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz pięcioletnią gwarancję. Tak doposażony model kosztuje ok. 220 tys. zł.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Przeczytaj również
Popularne