_przod

BMW M760Li xDrive V12

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: BMW M760Li xDrive V12

Gdzie: Warszawa

Kiedy: 20‒24.07.2017

Ile: 700 km

Niewiarygodne osiągi, wysoka kultura pracy silnika, bardzo wysoki komfort jazdy, fantastycznie dopieszczone detale, znakomite wyciszenie, bardzo przestronne wnętrze, bardzo wygodne fotele, duże możliwości personalizacji, najszybsza limuzyna dostępna w sprzedaży.

Absurdalnie wysokie ceny, wysokie ceny opcji, dość wysoki jak na segment premium spadek wartości.

Ekstremalnie szybki

Wszystkie powyższe cechy bawarskiej limuzyny są dla nas oczekiwaną normą w tym segmencie. Najbardziej ciekawiło nas to, co znajdziemy pod maską, czyli coraz rzadszy dziś 12-cylindrowy silnik. Jednostka ta ma pojemność 6,6 litra, moc 610 KM i moment obrotowy sięgający 800 Nm przenoszony na cztery koła poprzez 8-biegowy automat Steptronic. Dzięki tym parametrom ważąca 2,3 tony topowa siódemka z niezwykłą lekkością rozpędza się od zera do 100 km/h w 3,7 sekundy! Trzymając pedał nadal w podłodze, po kolejnych 9,4 sekundy jedziemy już 200 km/h, a prędkość maksymalną 250 km/h osiągniemy po… niecałym kilometrze stałego rozpędzania. A to nie wszystko. Zamawiając opcjonalny pakiet Driver’s Package i przechodząc specjalny kurs, z naszej siódemki zostanie zdjęty elektroniczny kaganiec, co umożliwi nam rozpędzenie tego pojazdu nawet do 305 km/h. Ta potężna limuzyna ma więc lepsze osiągi od wielu supersportowych coupe Porsche, Lamborghini i Ferrari, oraz nie ma sobie równych w segmencie limuzyn. (…)

Ekstremalnie posłuszny

Wystarczy włączyć w sportowy tryb jazdy, aby radykalnie zmienić oblicze modelu M760Li. Dźwięk dobiegający spod maski i wydechów jest bardziej złowrogi i donośny. Topowa siódemka staje się niezwykle precyzyjną i czujną maszyną, czekającą na każdy najdrobniejszy ruch stopą i kierownicą. W trybie sportowym na ekranie za kierownicą zmieniają się zegary, reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest bardziej spontaniczna, układ kierowniczy jeszcze bardziej bezpośredni, a wielowahaczowe zawieszenie dzięki utwardzonym amortyzatorom sztywniejsze.
Dopiero w tym trybie najbardziej doceniamy kunszt niemieckich inżynierów i doskonałe zgranie przez nich współpracy elementów mechanicznych i elektroniki. Mimo rozmiarów i masy cały czas mamy nad samochodem pełną kontrolę. Podczas szybkiej jazdy w zakrętach mamy wrażenie, że prędzej kierowca straci przytomność od przeciążeń, niż samochód zjedzie z obranego toru. Oczywiście niżej osadzone supersportowe coupe, zwłaszcza marki ze Stuttgartu, potrafią w tych warunkach jeszcze więcej. Ale tylko one. Duża w tym zasługa perfekcyjnie dopracowanego układu jezdnego BMW, napędu xDrive, sterującego doborem momentu obrotowego między osiami, oraz skrętnej tylnej osi, której kierunek skrętu jest ściśle zależny od prędkości. Ten ostatni element zwiększa stabilność jazdy z dużą prędkością oraz czyni pojazd bardziej zwrotnym i zwinnym przy wolniejszej jeździe. (…)

Dwunastocylindrowy wariant nowej siódemki kosztuje co najmniej 827,2 tys. zł (986 712 zł w wersji testowanej). Za tę kwotę można kupić dwa egzemplarze BMW 7 w wersji z 3-litrowym dieslem o mocy 265 KM pod maską. Nawet przy skorzystaniu z leasingu dla firm BMW Comfort Lease koszty wydają się obłędnie wysokie. Wybierając np. trzyletni okres leasingowania z 25-proc. opłatą wstępną, na dzień dobry musimy zapłacić 206,8 tys. zł, a potem co miesiąc kolejne 10 551 zł brutto. Gwarantowana wartość końcowa w tym finansowaniu wyniesie 42,54%.

 

Strona 2 z 3123

S. K.

Print Friendly