Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Audi A6 z flotowym sznytem

Audi_A6_sideZdecydowanie najważniejszym, z flotowego punktu widzenia, modelem w gamie Audi jest model A6. To samochód, który od kilku lat stał się synonimem samochodu dla kadry zarządzającej. Audi A6t to logiczny, bezpretensjonalny, prestiżowy i piękny w swojej anonimowej stylistyce samochód, który jest dyskretnym dodatkiem do eleganckiego managera.

Sporo konfiguracji

W nowym modelu Audi A6 inżynierowie dali klientom sporo możliwości wyboru jednostek napędowych i konfiguracji ze skrzyniami biegów. Możemy mieć pod maską dwie jednostki wysokoprężne w trzech wariantach mocy: 2.0 TDI 177KM, 3.0 TDI 204 KM i 3.0 TDI 245 KM i dwa silniki benzynowe: 2.8 FSI 204 KM i 3.0 TFSI 300 KM. Jeżeli chodzi o przekładnie, to do wyboru jest manualna, oferowana tylko z najsłabszym dieslem, Multitronic i S-Tronic. Najtańszy, chociaż lepiej jest powiedzieć – najmniej drogi – jest model ze 177-konnym dieslem (167 200 zł), a najdroższy, bo kosztujący 240 tysięcy, to 300-konny benzyniak ze skrzynią S-Tronic. Kto zna politykę koncernu Audi, ten wie, że są to ceny za wersje podstawowe, natomiast bogata lista wyposażenia dodatkowego wymaga od kupujących głębokiego portfela. Jest to marka premium i, decydując się na zakup Audi, trzeba się po prostu z tym liczyć.

Elegancko

Patrząc na nową linię wszystkich modeli Audi – od malutkiego A1 aż do limuzyny A8, widać, że stylizacyjnie koncern jest bardzo konsekwentny. Wyróżnikiem wszystkich samochodów, także A6 jest, przedni grill – Single Frame, a także klasyczne pozałamywane reflektory przednie wyposażone w diody LED (opcjonalnie reflektory mogą być całkowicie wykonane w technologii LED). Z tyłu również rozpoznamy A6 po reflektorach opadających ku brzegom samochodu. I tutaj zaczyna się pewien problem. Ponieważ taka unifikacja stylizacyjna modeli powoduje, że A4, A6 i A8 są do siebie bardzo podobne. Cieszy to zapewne posiadaczy A4, ale czy tak samo cieszy tych, którzy prowadzą A8? Nie wiadomo. Oto co mają do powiedzenia specjaliści z Audi: „Patrząc z boku na nowe Audi A6, od razu zauważa się jego wyjątkową elegancję. Ostre krawędzie ograniczają pełne napięcia płaszczyzny. Linia dachu tworzy płaską kopułę. Słupek C przebiega długim łukiem ku tyłowi, tylne okno jest bardzo płaskie. Stosunek powierzchni blaszanych do przeszklonych wynosi – jak zwykle w Audi – dwie trzecie do jednej trzeciej. Linia Tornado – główny element stylistyczny A6 – poprowadzona jest przez całą długość boku, od przednich reflektorów, przez błotnik, drzwi i tylną ścianę boczną aż do tylnych świateł i definiuje proporcje. Ta krawędź załamująca światło tworzy wyraźne, szerokie barki bryły nadwozia. Nad progami znajduje się Dynamic Line, wznosząca się lekko ku górze". Pytanie tylko, czy to wszystko byłoby wiadome, gdyby ktoś nam tego nie powiedział. Chociaż wszelkie wątpliwości, jaka jest różnica między poszczególnymi modelami, rozwiewają się, kiedy tylko postanowimy przejechać się którymkolwiek z nich. W każdym czujemy się co prawda jak w samochodzie klasy premium, ale różnice są odczuwalne. wystarczy wsiąść do poszczególnych modeli.

Funkcjonalnie i cicho

Audi_A6_frontStoję w opozycji do większości dziennikarzy, którzy twierdzą, że wnętrza tych aut są nudne i banalne. Nie, są przemyślane i ergonomiczne. W dodatku wnętrze nowej limuzyny Audi, która mieliśmy okazję testować na drogach w okolicach Wrocławia, aż kapało od luksusu. Jeżeli nie chcieliśmy słuchać pracy najmocniejszej obecnie montowanej trzylitrowej jednostki benzynowej, to mogliśmy się zdać na system nagłośnienia Bank&Olufsen. A słychać go dobrze, czemu? Oto olejny cytat ludzi z Audi: „Uzyskanie takiego wytłumienia dźwięków jest możliwe dzięki wielu nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, jak na przykład zredukowana liczba otworów w przegrodzie czołowej i jej konsekwentne uszczelnienie." Audi_A6_back"W wielu strefach nadwozia Audi stosuje natryskiwane masy izolacyjne tłumiące hałas i wibracje. Poprawiają one znacznie komfort akustyczny i ważą łącznie ponad dwa kilogramy mniej niż dotychczas stosowane maty bitumiczne. W całym wnętrzu zastosowano wysokiej jakości mikrowłókniny o właściwościach tłumiących. Poszycie spodu nadwozia, wykonane z materiału wzmacnianego włóknem szklanym, również pochłania dźwięk. Nawet w obudowie skorup nadkoli zastosowano specjalną mikrowłókninę. Również szyby nowego Audi A6 obniżają hałas we wnętrzu. Już wersja seryjna ma dobre właściwości akustyczne. Przednia szyba ze specjalną folią akustyczną należy do wyposażenia seryjnego. Na życzenie Audi dostarcza także boczne szyby ze szkła izolującego akustycznie".

Doskonale

Wszystkie materiały są nie najwyższej, ale jeszcze wyższej niż wysoka jakości. Każda szczelina i detal są dopracowane niemal perfekcyjnie i to widać, i czuć. Wygodne fotele, doskonała kierownica i system multimedialny MMI, dzięki któremu możemy obsługiwać niemal wszystkie funkcje, jakich sobie zażyczymy. Możemy także zamówić regulowane zawieszenie, wyświetlacz na przednią szybę... Powiem tak, nie ma sensu marnować czasu na czytanie tego artykułu. Wasz przełożony i tak prędzej czy później będzie jeździł Audi A6, więc już teraz zapiszcie się na jazdę testową. Warto.

Przeczytaj również
Popularne