Nowości
Fiat Tipo hatchback (22 czerwca, 2017)
Alfa Romeo Stelvio (22 czerwca, 2017)
Hyundai IONIQ (22 czerwca, 2017)
Najlepsze silniki 2017 roku (22 czerwca, 2017)
Wczytuje Wydarzenia

TEMAT

Fleet Cars, Vans & Premium

Informacje ogólne

Fleet Cars&Vans oraz Fleet Auto Premium to kilkudniowe testy samochodów osobowych, użytkowych i dostawczych najczęściej kupowanych przez firmy:

scianka_fap_2016_skala1-100_prevka

  • celem testu jest porównanie oferty rynkowej różnych producentów w kilku segmentach, od małych aut, aż po samochody użytkowe i dostawcze;
  • to także test samochodów z segmentu premium, które mogą stanowić benefit w ramach user chooser;
  • test dedykowany jest kadrze zarządczej i managerskiej, osobom odpowiedzialnym za zakup samochodów w dużych flotach z różnych branż;
  • każdego roku udział w teście bierze także liczna grupa przedstawicieli firm z sektora finansowego, leasingowyego i Car Fleet Management;
  • uczestnicy testu będą mieli możliwość poznać zalety samochodów począwszy od segmentu D, przez limuzyny, elektryczne i hybrydowe oraz crossovery i SUV-y, czyli segmenty spośród których managerowie najczęściej wybierają samochody dla siebie;
  • test pozwala sprawdzić walory użytkowe samochodów dostawczych, gdyż ma dedykowane im próby testujące m.in. zwrotność, ładowność, funkcjonalność przestrzeni ładunkowej samochodów;
  • test jest organizowany przez doświadczoną i profesjonalną kadrę instruktorów z firmy Driving Experience;
  • próby testowe odbywają się na profesjonalnie przygotowanym terenie Toru „Kielce” w optymalnych i bezpiecznych warunkach;
  • organizator zapewnia pełne bezpieczeństwo uczestników, jurorów, a także samochodów;
  • przedstawiciele importerów mają możliwość udziału w teście wraz z grupą fleet managerów;
  • zaproponowane przez instruktorów Driving Experience moduły testowe na terenie Toru „Kielce” oraz w okolicach, zapewniają pełne bezpieczeństwo wszystkich uczestników oraz samochodów, dając możliwość sprawdzenia ich, w optymalnych i bezpiecznych dla danego segmentu warunkach;
  • specjalne atrakcje dla uczestników, m.in.: udział w pokazie łucznictwa tradycyjnego z wielokrotnym mistrzem Polski – Piotrem Gonetem. Możliwość poznania tajników tego sportu i sprawdzenia się podczas prób. Prezentacja łuków z różnych stron świata. Czytaj więcej ->

 

  • Liczba uczestników – 120 fleet managerów z całej Polski
  • Liczba samochodów do testów – ok. 100 aut rozmaitych marek i z różnych segmentów (osobowe z segmentów od A do D, elektryczne i hybrydowe, użytkowe do 3,5t).

 

kolaz FAP_edytowany-2

 

kolaz FCV_edytowany-1

Termin i miejsce

Data wydarzenia

Start:
7 czerwca 2017 (środa)
Koniec:
8 czerwca 2017 (czwartek)
Strona:
http://www.fleetcarsandvans.pl

Miejsce

Tor „Kielce”
ul. Wykień 95, Miedziana Góra, 26-085 Polska

Organizator

Fleet Meetings sp. z o.o.
Telefon:
71/ 716 52 05
Email:
Strona:
http://fleet.com.pl/

Hotel Sloneczny Zdroj_edytowany-3

Słoneczny Zdrój Hotel Medical SPA&Wellness ****
Bohaterów Warszawy 115
28-100 Busko Zdrój
http://www.slonecznyzdroj.pl

Kadra szkoleniowa

Testy Fleet Cars, Vans & Premium zostaną przeprowadzone przez doświadczoną kadrę instruktorów z firmy Driving Experience. Firma Driving Experience jest partnerem merytorycznym testu.

Driving Experience

Wacław KosteckiWacław Kostecki –Założyciel SJS, były zawodnik i działacz Automobilklubu Krakowskiego, wielokrotny Dyrektor Rajdu Krakowskiego. Dziennikarz motoryzacyjny, startujący w Samochodowych Mistrzostwach Polski Dziennikarzy. Instruktor Driving Experience oraz jeden z 6 polskich trenerów AMG Driving Academy. Swoje doświadczenie budował głównie za granicą na różnych szkoleniach. Uczestnik wielu zaawansowanych kursów na Torze Nurburgring.

Mirosław GumulaMirosław Gumula –Licencjonowany, zawodowy instruktor doskonalenia techniki jazdy. Ze szkoleniami związany od 2000 r. Instruktor Driving Experience oraz jeden z sześciu polskich trenerów AMG Driving Academy. Pasjonat nowoczesnych rozwiązań techniki motoryzacyjnej. Doskonały trener. W roku 2010 uczestniczył w elitarnym szkoleniu na torze Nurburgringna Porsche 911. Przygotowany do roli Instruktora podczas wielu zagranicznych szkoleń.

Janusz DudekJanusz Dudek –Instruktor Driving Experience oraz jeden z sześciu polskich trenerów AMG Driving Academy. W pracy trenerskiej pracował z wieloma zawodnikami sportu samochodowego, w tym kilkoma Mistrzami Polski. Twórca Narodowego Testu Bezpieczeństwa na zlecenie GDDKiAoraz Onet.pl. Uczestniczył w szkoleniach ADAC, OAMTC oraz wielokrotnie w AMG Expert Training.

Dariusz KępaDariusz Kępa –Instruktor Driving Experience oraz jeden z sześciu polskich trenerów AMG Driving Academy. W zespole instruktorów SJS od 2011 roku. Od 2014 r. Szef Instruktorów SJS S.A. Jego główną zaletą pozostaje wszechstronność oraz profilowane wykształcenie pedagogiczne. Szkoleniem kierowców zajmuje się od 2005 roku.

Daniel JamrózDaniel Jamróz –Instruktor Driving Experience oraz jeden z 6 polskich trenerów AMG Driving Academy. Swą przygodę z SJS rozpoczął w 2007 r. jeszcze podczas pracy w Policji w Sekcji Ruchu Drogowego. W latach 2004-2007 rok rocznie stawał na podium prestiżowego, ogólnopolskiego Konkursu na Policjanta Roku, w 2005 sięgając po najwyższe laury. Na stałe w zespole Instruktorów od 2010 r., prowadzi zajęcia dla kierowców samochodów, jak i motocykli.

Jacek HoffmanJacek Hoffman –RATOWNIK MEDYCZNY –Specjalista w zakresie teorii ruchu samochodu. Indywidualny i drużynowy Mistrz Polski w Ratownictwie Przedmedycznym. W zespole SJS niemal od samego początku jej istnienia. Odznaczony wieloma nagrodami, w tym najbardziej prestiżowym odznaczeniem –Odznaką Zasłużony dla Ratownictwa.

Przemek Korczyński –Doskonały instruktor techniki jazdy. Od wielu lat związany ze szkoleniami kierowców. Ze swoimi umiejętnościami praktycznymi oraz doskonałą wiedzą teoretyczną dotyczącą bezpieczeństwa w ruchu drogowym, doskonale wpisał się w zespół instruktorów SJS. Dołączył do niego w 2013 r. Legitymuje się zawodowymi uprawnieniami dla samochodów osobowych oraz ciężarowych!

Krzysztof GibaKrzysztof Giba –W 2011 roku, jako 20-letni chłopak ukończył kurs Instruktora Nauki Jazdy kat. B i na stałe dołączył do grona Instruktorów SJS. Doskonały „Drifter”. Posiada dużą wiedzę praktycznego prowadzenia zarówno samochodu, jak i motocykla, którą w łatwy sposób potrafi się dzielić z uczestnikami szkoleń. Pomimo dużych umiejętności, niemal każdą wolną chwilę poświęca na swój dalszy rozwój, aktualnie przygotowując się do startów w zawodach driftingowych.

Piotr Zegarmistrz –Instruktor Driving Experience od 2006 roku. Swą pracę łączył ze startami w rajdach samochodowych. Posiadacz międzynarodowej licencji pilota (R co-driver). W sezonie 2010 z dużymi sukcesami startuje z Szymonem Kornickim(wychowankiem SJS) w pełnym cyklu Mistrzostw Polski i Mistrzostw Słowacji. Rolę instruktora SJS doskonale łączy z codzienną pracą wykładowcy na Akademii Górniczo-Hutniczej.

Ireneusz DancewiczIreneusz Dancewicz–Dołączył do zespołu na początku 2007 roku. W SJS odpowiedzialny jest przede wszystkim za organizację szkoleń z zakresu doskonalenia techniki jazdy, EcoDrivingoraz ratownictwa i pomocy przedmedycznej.Ze względu na swoją funkcję pełni także rolę instruktora. W 2009 roku na Porsche 911 uczestniczył w trwającym niemal tydzień elitarnym szkoleniu na słynnej północnej pętli toru Nurburgring.

Program

Podczas testów Fleet Cars, Vans & Premium odbędą się różne próby testowe, które pozwolą uczestnikom testów dogłębnie i w komfortowych warunkach sprawdzić poszczególne samochody. Zaproponowane przez instruktorów Driving Experience moduły testowe, zapewniają  bezpieczeństwo uczestników, jurorów, a także samochodów i możliwość sprawdzenia ich, w optymalnych i bezpiecznych dla danego segmentu warunkach.

Moduł Techniki Jazdy

fleet_cars_vans-129Nagła zmiana kierunku jazdy, ostre hamowanie, a może utrata przyczepności na śliskiej nawierzchni, to wszystko może się zdarzyć na drodze, ale tylko na torze w bezpiecznych warunkach będzie można zobaczyć jak zachowują się poszczególne modele samochodów. Czy tylko? Przecież kierowcę takie warunki mogą zaskoczyć, dlatego też doświadczeni instruktorzy zadbają o to aby nasi goście oprócz poznania nowych samochodów poznali również swoje reakcje w trudnych sytuacjach.

Pętla Leśna

fleet_cars_vans-181Moduł zakłada jazdę po 4-kilometrowej pętli Toru wyścigowego „Kielce”. Realizowana w systemie Lead&Follow dynamiczna próba odzwierciedlająca jazdę drogową , której celem jest sprawdzenie w bezpiecznych warunkach osiągów samochodów oraz ich właściwości jezdnych. Na module tym uczestnicy będą mieli okazję sprawdzić osiągi, precyzję prowadzenia poszczególnych modeli, pracę zawieszenia podczas szybszej jazdy czy kulturę pracy skrzyni biegów. To tutaj nasi goście będą mogli doskonale poczuć emocje związane z motoryzacją.

Mała Pętla

_DSC2429Techniczna próba z sekcjami zakrętów o różnej przyczepności. W programie jazdy zarówno za samochodem instruktora dyktującym tempo, punkty hamowań oraz tor jazdy, aby w pełni wykorzystać potencjał poszczególnych samochodów czy systemów, jak i jazdy indywidualne.

Emotion Tour

_DSC2845To testy samochodów w ich naturalnym środowisku – na drodze publicznej. Specjalnie przygotowane, zróżnicowane trasy obejmują zarówno drogę szybkiego ruchu, a także kręte, klasyczne „polskie” drogi. Malownicza trasa biegnąca po Górach Świętokrzyskich, to doskonałe miejsce do testu drogowego różnych typów aut.

Testy w warunkach off-road

fleet_cars_vans-53Popularność tej klasy samochodów sprawia, że i dla przedstawicieli segmentu SUV przygotowaliśmy odpowiednią próbę. Biegnie ona zarówno po torze off-road, lekkim terenem jak i na drodze publicznej. Wszystko po to, aby ukazać pełne spektrum możliwości samochodu. Wszystko to pod okiem doświadczonych instruktorów.

Moduł VAN

fleet_cars_vans-177Dla samochodów użytkowych i dostawczych zostaną przygotowane specjalne próby ukazujące możliwości tego typu samochodów. Test przeprowadzony zostanie na drogach publicznych oraz na autodromie. W programie:

  • próba zwrotności i manewrowania
  • próba hamowania i przyspieszania
  • test przestrzeni ładunkowej i pojemności
  • porównanie wyposażenia oraz warunków pracy kierowcy
  • kabina kierowcy
  • zakup, wartość rezydualna, ASO, koszty eksploatacji.

Moduł ekspercki

fleet_cars_vans-42Zapraszamy do dyskusji z naszymi ekspertami od finansów, prawa i wartości rezydualnej. W tym dniu, oprócz dużej ilości jazdy będzie też czas na pogłębienie motoryzacyjnej wiedzy. Zaproszeni przez organizatorów eksperci podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą .

 

 

SAMOCHODY DOSTĘPNE W TEŚCIE

Samochody Osobowe

BMW serii 3

BMW 3 jest typowym przedstawicielem aut klasy premium, o czym świadczą wykonanie i dopracowanie detali. Okazuje się jednak, że pod względem kosztów użytkowania BMW wchodzi w sam środek klasy średniej. BMW serii 3 to idealny kompan każdej podróży, ponieważ w genialny sposób łączy komfort i dynamikę. Właściwości jezdne urzekają już od pierwszego kilometra spędzonego za kierownicą. „Trójka” konsekwentnie kontynuuje tradycje stylistyczne marki BMW – ma długą maskę silnika, krótkie zwisy nadwozia, duży rozstaw osi i cofniętą kabinę. Klienci mają do wyboru trzy linie wyposażenia – dynamiczny model Sport Line, ekskluzywny i elegancki model Luxury Line, wyjątkowo atletyczny model M Sport.

Citroën C1

Citroen C1 to najmniejszy model francuskiej marki. Ma on zgrabne, pięciodrzwiowe nadwozie, które może być malowane w dwóch kolorach. W opcji jest również otwierany materiałowy dach Airscape. W topowych wersjach nowego modelu nie mogło zabraknąć również systemu multimedialnego z dotykowym, 7-calowym wyświetlaczem. Do Citroëna C1 proponowana jest także funkcja Active City Brake, pozwalająca na automatyczne hamowanie przy jeździe z prędkością poniżej 30km/h i system alarmujący o niezamierzonym przekroczeniu linii. Do wyboru dostępne są dwa benzynowe silniki: 1.0 VTI 68 KM ( z 5-stopniową mechaniczną lub elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG) oraz 1.2 PureTech 82 KM z mechaniczną skrzynią biegów.

Citroën C3

Zeszłoroczna nowość francuskiej marki kusi oryginalnym wyglądem, dwukolorowym malowaniem w topowych wersjach oraz nowinkami technicznymi, w tym pokładową kamerą HD umożliwiającą udostępnianie zdjęć i filmów. Citroen nawiązuje wyglądem nadwozia do modeli C4 Cactus oraz C1. Dla ułatwienia obsługi samochodu zasadnicze funkcje sterowania zgrupowano na 7-calowym ekranie dotykowym. Do napędu służą silniki benzynowe PureTech o mocy od 68 do 110 KM oraz wysokoprężne BlueHDi o mocy od 75 do 99 KM. W ofercie nie zabraknie automatycznej skrzyni biegów EAT6.

Citroën C4 Cactus

Citroën C4 Cactus jest najbardziej nietuzinkowym w zakresie stylistycznym i technicznym miejskim crossoverem na rynku. Samochód ten powstał w oparciu o wydłużoną płytę podłogową zastosowaną w modelach segmentu B, m.in. w C3 i C3 Picasso. Na terenowe aspiracje wskazują m.in. listwy ochronne na nadwoziu i nadkolach, a na rekreacyjny charakter samochodu relingi dachowe w efektownym kształcie. Oryginalnie jest również wnętrze Citroena wykończone przyjemnymi w dotyku materiałami. C4 Cactus to dobra oferta np. dla agencji eventowych/reklamowych, dla których wręcz warunkiem koniecznym jest wyróżnianie się.

Citroën C4 Picasso

Kompaktowe minivany Citroena od lat stanowią wzór w segmencie w zakresie komfortu jazdy, przytulności kabiny oraz praktyczności. Nie dziwi więc, że są one jednymi z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie w Europie. Citroën C4 Picasso, oraz jego dłuższa o 17 cm wersja Grand C4 Picasso, zostały poddane niedawno modernizacji. Delikatnie przeprojektowano przedni i tylny pas nadwozia, unowocześniono system multimedialny oraz zastosowano najnowsze rozwiązania zwiększające poziom bezpieczeństwa czynnego. Nowością jest system bezdotykowego otwierania tylnej klapy. Wystarczy poruszyć noga pod zderzakiem aby klapa uniosła się automatycznie.

Ford Focus 4 Door Sedan

Trzecia generacja Focusa pojawiła się na rynku w 2011 roku. Samochód, podobnie zresztą jak wcześniejsze generacje chwalony jest m.in. za właściwości jezdne, komfort resorowania i precyzję prowadzenia. Kompaktowy Ford po modernizacji zyskał nowy pas przedni (osłonę chłodnicy, zderzaki i mniejsze reflektory), który sprawił że Focus podobny jest teraz do pozostałych modeli w gamie. Od kilku lat mocną stroną Fordów są turbodoładowane silniki z rodziny EcoBoost – te o pojemności 1,0 l mają moce 100 i 125 KM, 1,5-litrowy 150 KM. Diesel – 1.5 TDCi – dostępny jest w wariantach 95, 105 i 120 KM. W ofercie jest też mocniejszy diesel – 2.0 TDCi o mocy 150 KM oraz słabsza jednostka benzynowa o pojemności 1.6 l Ti-VCT, która rozwija moc 85, 105 lub 125 KM.

Ford Mondeo ST

Mondeo jest jednym z najchętniej wybieranych pojazdów klasy średniej przez managerów. Jako jeden z nielicznych modeli na rynku jest on dostępny w wersjach sedan, liftback oraz kombi. Gama silników składa się z jednostek benzynowych o mocach od 125 KM (1.0 EcoBoost) do 240 KM (2.0 EcoBoost) oraz wysokoprężnych o mocach od 120 KM (1.5 TDCi) do 210 KM (2.0 TDCi). Limuzyna Forda jest oferowana w pikantnej wersji ST Line. Auto ma bogate wyposażenie seryjne, 18-calowe obręcze kół, zmienione zderzaki oraz obniżone zawieszenie.

Hyundai i30

i30 Nowej Generacji to flagowy model Hyundaia, na którym zostanie oparty dalszy rozwój marki w Europie. Nowy i30 ma wiele rozwiązań technologicznych ułatwiających korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego. Nowoczesne systemy, takie jak: system autonomicznego hamowania (AEB), inteligentny tempomat (SCC), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) czy system monitorowania martwego pola (BSD) zwiększają znacząco bezpieczeństwo i komfort jazdy. Klienci będą mogli wybierać spośród 3 silników benzynowych i jednego diesla o pojemności 1.6 l dostępnego w trzech wariantach mocy. i30 Nowej Generacji to pierwszy model Hyundaia, w którym pojawi się nowy silnik 1.4 T-GDI o mocy 140 KM.

Hyundai Elantra

Nowy Hyundai Elantra wyróżnia się nowoczesną stylistyką oraz liczbą wiodących w klasie rozwiązań gwarantujących wygodę i bezpieczeństwo. Fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci (IMS) zapewnia maksimum komfortu, a inteligentny bagażnik ułatwia załadunek, otwierając się automatycznie gdy kierowca posiadający kluczyk znajduje się w bliskiej odległości. Nowoczesne rozwiązania, takie jak system wykrywania martwego pola (BSD), czy system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. W konstrukcji nadwozia wykorzystano o 32% więcej stali o wysokiej wytrzymałości, w celu uzyskania większej trwałości i sztywności. Samochód jest wyposażony w wydajne i oszczędne jednostki napędowe: 1.6 benzyna o mocy 128 KM i 1.6 Diesel o mocy 136 KM.

Hyundai i40 FL

Dwa lata temu Hyundai i40 został gruntownie odświeżony – przednia część nadwozia stała się bardziej wyrazista, zmienił się kształt osłony chłodnicy oraz zderzaków, a w reflektorach zamiast żarówek świecą teraz diody LED. Wewnątrz poprawiły się materiały wykończeniowe, zmieniła się grafika i funkcjonalność komputera pokładowego, pojawił się zupełnie nowy system multimedialny, który szybciej działa i ma bardziej przyjazne w obsłudze menu. Hyundai i40 to jedna z najtańszych propozycji rynkowych w swoim segmencie. Auto jest wygodne i ma bardzo obszerne wnętrze. Pod maską montowane są 4-cylindrowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocach 135 KM (1.6 GDI) i 165 KM (2.0 GDI) oraz turbodiesle (1.7 CRDI) o mocach 115 i 141 KM. Ten drugi oferowany jest w tandemie z dwusprzęgłową przekładnią DCT.

KIA Rio

Mercedes Klasa C

Mercedes CLA

CLA łączy cechy auta kompaktowego, sedana i coupé. Podwozie, układ napędowy, wnętrze oraz elementy przedniej części nadwozia pochodzą z popularnej Klasy A, kształt nadwozia i stylizacja wzorowane były na bardziej dojrzałym sedanie, udającym coupé – znanym jako CLS. Stromo opadający dach sprawia, że CLA nie zapewnia wygody z tyłu, ale nikt tego nie oczekuje – to auto dla dwóch osób, ewentualnie osób z małymi dziećmi. Układ kierowniczy jest świetnie wyważony, daje znakomite pojęcie o tym, co dzieje się na styku opon i asfaltu. CLA oferowany jest w wersji 4Matic, czyli z napędem na cztery koła, który w ekstremalnych sytuacjach obdziela obie osie jednakową siłą napędową. Pod maską znajdziemy wyłącznie silniki 4-cylindrowe wspomagane jedną lub dwiema turbosprężarkami. Rozpiętość mocy jednostek napędowych wynosi od 109 do 380 KM (wersja AMG).

Mini Hatch 5-drzwiowe

Mini może zachwycić zarówno kierowców poszukujących modnych gadżetów, jak i motoryzacyjnych wyjadaczy ceniących nade wszystko perfekcyjne prowadzenie i właściwości jezdne. Model ten jest dostępny w odmianie trzy- i pięciodrzwiowej. Ten drugi, bardziej praktyczny wariant pojawi się na kieleckim teście. Pod maską Mini znajdziemy silniki benzynowe o mocy od 102 do 231 KM lub Diesle o mocy od 95 do 170 KM. Topowa odmiana John Cooper Works rozpędza się do setki w 6,1 sekundy.

Mini Clubman

Gdy Mini One jest już dla nas za mały możemy zainteresować się większym, pięciodrzwiowym kombi, czyli modelem Clubman. Samochód ten wykorzystuje tę samą płytę podłogową co minivan BMW 2 Active Tourer i jest pełnoprawnym reprezentantem segmentu C. W gamie jednostek napędowych Clubmana znajdziemy silniki benzynowe o mocy od 136 KM do 231 KM oraz Diesle o mocy od 116 KM do 190 KM.

Mini Countryman

Koncernowi BMW udało się tchnąć beztroski i młodzieżowy styl Mini w większego Countrymana. Mini Countryman łączy w sobie cechy crossovera i kompakta. Ma ponad cztery metry długości, proporcjonalną sylwetkę oraz napęd na cztery koła w droższych wersjach. W gamie jednostek napędowych Countrymana znajdziemy silniki benzynowe o mocy od 136 KM do 231 KM, Diesle o mocy od 150 KM do 190 KM a także wariant hybrydowy o mocy 224 KM.

Nissan Micra

Opel Astra

Opel Astra Sports Tourer

Opel Insignia Sports Tourer

Opel Insignia Grand Sport

Peugeot 208

Popularny miejski model Peugeota – 208 – cieszy przyjemnym dla oka wyglądem oraz przytulnym wnętrzem. Oryginalności dodaje i-Cockpit z niewielką kierownicą i zegarami odczytywanymi tuż nad jej wieńcem. Dwieścieósemka oferowana jest w wersjach trzy i pięciodrzwiowej oraz z niezwykle różnorodną gamą silników: od 1.0 PureTech o mocy 68 KM do wariantu GTI z motorem 1.6 VTI o mocy 208 KM. Ten ostatni model rozpędza francuskiego malucha od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Co ciekawe, 25% masy wszystkich polimerów użytych do konstrukcji samochodu stanowią materiały pochodzenia naturalnego lub z recyklingu.

Peugeot 301

Niedrogi sedan segmentu B+ stał się w Polsce jednym z popularniejszych modeli wśród np. taksówkarzy. Szybko docenili oni obszerne wnętrze pojazdu oraz pokaźny bagażnik. W tym roku Peugeot 301 został zmodernizowany. Na środkowej konsoli w droższych wersjach zawitał 7-calowy wyświetlacz multimedialny z nawigacją. Możemy odsłuchiwać muzykę ze smartfonu, wybierać polecenia głosowo i korzystać z aplikacji zainstalowanych w telefonie, dzięki funkcji Mirror Screen. W opcji pojawiła się kamera cofania, z której obraz wyświetlany jest na ekranie multimedialnym. Do napędu Peugeota wykorzystywany jest 3-cylindrowy motor benzynowy 1.2 PureTech /82 KM, mocniejszy 1.6 VTi/115 KM lub też Diesel 1.6 BlueHDi/99 KM.

Peugeot 308 SW

Druga generacja Peugeota 308 zdobyła prestiżowy tytuł Car of the Year 2014. Kompakt Peugeota powstał na nowej płycie podłogowe EMP2. Jest on nieco mniejszy niż poprzednik i wyraźnie od niego lżejszy – ok. 140 kg. Tym samym z powodzeniem są w nim stosowane 3-cylindrowe silniki PureTech. Oryginalności dodaje i-Cockpit z niewielką kierownicą i zegarami odczytywanymi tuż nad jej wieńcem. Peugeot 308 jest ulubieńcem firm, a szczególną estymą darzą one wersję kombi SW – za funkcjonalne wnętrze i duży bagażnik o pojemności 1606 litrów. Ok. 80% sprzedawanych Peugeotów 308 trafia do przedsiębiorców posiadając pod maskami głównie silniki diesla BlueHDI.

Subaru Levorg

Levorg to następca Legacy. Jest od niego mniejszy, ale ma przestronną kabinę i ogromne możliwości ładunkowe. Za kierownicą siedzi się nisko, co wzmaga sportowe doznania. A te nie są tu przypadkowe, bowiem do środkowego słupka Levorg ma wspólne geny z modelem WRX. Oba auta dzielą ze sobą układ jezdny ze stałym napędem na obie osie oraz zawieszenie. Do napędu samochodu zastosowano nowiutki silnik 1.6 turbo o mocy 170 KM, który współpracuje z bezstopniową przekładnią automatyczną. Ta w odróżnieniu od innych CVT ma, jak to z Subaru bywa, sporo charakteru.

Subaru Outback

Outback powstał zanim na rynku pojawiły się pierwsze crossovery. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że Outback to kombi z mocno wyliftowanym w górę nadwoziem (prześwit 20 cm) oraz stałym napędem na obie osie. Auto jest duże, wygodne i ma obszerny bagażnik. Pod maską znajdziemy wyłącznie silniki typu bokser. Diesel z dwóch litrów pojemności rozwija moc 150 KM. Jednostka benzynowa ma moc 175 KM, którą zawdzięcza nie coraz powszechniej stosowanym turbosprężarkom lecz większej pojemności – 2500 cm3. Diesla można zamówić ze skrzynią mechaniczną oraz bezstopniową, wersję benzynową wyłącznie ze skrzynią bezstopniową.

Samochody użytkowe

Citroën Berlingo

Citroën Berlingo do dziś okupuje czołówki statystyk sprzedaży w swoim segmencie w całej Europie. Berlingo jest dostępny w dwóch wersjach długości nadwozia: 438 i 463 cm. W krótszej zmieścimy ładunki o kubaturze 3,3 m3 i maksymalnej długości 180 cm, a w dłuższej 3,7 m3 przy długości nawet 205 cm. Włożenie palety ułatwia spora szerokość między nadkolami – 123 cm. Ładowność francuskiego dostawczaka wynosi od 550 do 830 kg.

Citroën Jumper

Jumper to największy w gamie samochód dostawczy Citroena oferowany w niezliczonej liczbie wersji i konfiguracji. Dostawczak Citroena jest oferowany m.in. w wersji furgon z jednym z trzech rozstawów osi: 300, 345 oraz 403,5 cm, trzema wysokościami nadwozi (225,4-277,9 cm) oraz czterema długościami. Wersję podwozie pod zabudowę możemy zamówić zarówno z kabiną pojedynczą jak i podwójną. W ofercie nie zabrakło również wersji osobowych.

Citroën Jumpy

Citroen Jumpy powstał w oparciu o płytę podłogową EMP2. Ma dzięki temu lżejszą konstrukcję niż poprzednik. Łącznie udało się odchudzić masę pojazdu przeciętnie 100‒150 kg w zestawieniu e starszym modelem. Obniżenie masy własnej ułatwiło zwiększenie ładowności do ponad 1400 kg. W ofercie znajdziemy furgony o długości 4,6 m (XS), 4,95 m (M) oraz 5,3 m (XL). Do tego producent oferuje nadwozia brygadowe, osobowe oraz platformy pod zabudowę.

Ford Courier Tourneo

Transit Courier (wersja użytkowa) oraz Tourneo Courier (wersja osobowa) pojawiły się w ofercie Forda w 2014 roku. Samochody te powstały w oparciu o płytę podłogową znaną z Fiesty i minivana B-Max. Tourneo Courier ma długość 415, 7 cm, ale równocześnie wysokość aż 172, 3 cm. To 23 cm więcej niż w modelu Fiesta. Pojemność bagażnika za tylną kanapą wynosi 395 litrów (do wysokości rolety), czyli tyle co w kompaktach. Za to po złożeniu kanapy ładownia powiększa się do 1656 litrów, a więc wartości jakiej nie osiąga część modeli kombi segmentu D. Gama silników modelu Tourneo Courier składa się z jednostki benzynowej 1.0 EcoBoost 100 KM oraz diesla 1.5 TDCi dostępnego w wariantach o mocy 75 KM oraz 95 KM.

Ford Tourneo Custom

Tourneo Custom (wersja osobowa) oraz Transit Custom (wersja użytkowa) miały zastąpić w gamie mniejsze modela Forda Transita. Modele te konkurują na rynku m.in. z Renault Trafic oraz Volkswagenem T6/Transporter. Tourneo Custom jest oferowany w dwóch długościach: L1 o długości nadwozia 497 cm (rozstaw osi: 293 cm) oraz L2 – 534 cm (z rozstawem osi: 330 cm). Samochód może przewieźć nawet 9 pasażerów i ich spory bagaż. Do napędu modelu Tourneo Custom wykorzystywane są wyłącznie diesle 2.2 TDCi o mocach 125 i 155 KM.

Ford Transit Connect

Kompaktowy van Forda w wersji użytkowej (Transit Connect) to laureat prestiżowego konkursu Van of the Year 2014. Przestrzeń ładunkowa wersji użytkowej z krótkim rozstawem osi (L1) to aż 3 m3, natomiast wersji z długim rozstawem osi (L2) – 3,7 m3. Ładowność auta to aż 1000 kg, a dzięki funkcji klapy w przegrodzie można nim przewozić długie ładunki – rury, drabinę oraz inne przedmioty o długości 3 m (L1) lub 3,4 m (L2). Transit Connect ma przestronną kabinę i prowadzi się jak minivan. Do napędu tego modelu wykorzystywane są 1, 5-litrowe diesle o mocach 75, 100 i 120 KM. Mocniejszy wariant można zamówić także ze skrzynią automatyczną PowerShift. W ofercie jest też silnik benzynowy – 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM.

Ford Transit VAN

Transit jest od dekad najpopularniejszym pojazdem użytkowym Forda w Europie. Atutami tego samochodu są m.in. ogromna różnorodność wersji (450) oraz możliwość wyboru osi, na którą napędzany jest pojazd, co ma wpływ na jego ładowność. W ofercie są furgony, które w zależności od długości nadwozia, wysokości dachu oraz rozstawu osi przewiozą od 9, 6 do aż 15, 1 m3. Do wyboru są również samochody z krótką lub długą kabiną pasażerską, wersje kombi oraz tylnonapędowe busy, mogące przewozić od 12 do 18 pasażerów. W ofercie Forda znajdziemy pojazdy z krótką lub przedłużoną kabiną oraz podwozie pod zabudowę. Do napędu Transita wykorzystywane są wyłącznie diesle 2.2 TDCi o mocach 100, 125 lub 155 KM.

Hyundai H350

Hyundai to pierwszy koreański samochód dostawczy z prawdziwego zdarzenia, który debiutuje na europejskim rynku pojazdów użytkowych. Auto zostało zaprojektowane w Europie z myślą właśnie o klientach naszego kontynentu. Klienci mają do wyboru wersję furgon, z nadwoziem o dwóch różnych długościach (5515 mm i 6195 mm) i dwóch rozstawach osi (3435 mm i 3670 mm) oraz podwozie do zabudowy. Pod względem wykończenia kabiny H350 to jeden z liderów swojego segmentu. Hyundai oferuje na ten model aż 3-letnią gwarancję, której nie ogranicza limit kilometrowy. Klientów mają przyciągnąć ogromne możliwości zabudowy, nowoczesne silniki o pojemności 2,5-litra i mocy 150 lub 170 KM. Auto jest dostępne z pełna ofertą finansową i programami serwisowymi.

Iveco Daily

Daily to jeden z najpopularniejszych i najbardziej docenianych modeli w grupie lekkich samochodów użytkowych. Najpopularniejsze w Polsce odmiany to furgon oraz podwozie do zabudowy. Furgon ma przestrzeń ładunkową o pojemności od 7,3 do 19,6 m3. We wrześniu ubiegłego roku Włosi zdecydowali się odświeżyć swój pojazd – zmieniła się osłona chłodnicy, poprawiono wygodę foteli i wyciszenie kabiny – hałas obniżył się aż o 4 dB. Pojawiła się też indukcyjna ładowarka do smartfonów, cyfrowe radio DAB oraz skórzana kierownica. Najwięcej zmian zaszło jednak w układzie napędowym. Daily ma teraz silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6 – są średnio o 8% oszczędniejsze, a ponadto mają większą moc i większy moment obrotowy. Silnik 2.3 l rozwija moc 120, 140 oraz 160 KM, natomiast większy 3.0 l – 150, 180 i 210 KM. Daily oferowane jest też ze zautomatyzowaną przekładnią HI-MATIC, która zmienia biegi w czasie krótszym niż 200 milisekund i jest dostępna w trzech wersjach przeznaczenia – miejskiej (Urban), międzymiastowej (Regional) oraz międzynarodowej (International). Wersja Urban gwarantuje maksymalną wygodę w prowadzeniu i w zależności od stylu jazdy żongluje pomiędzy 20-toma różnymi programami zmiany biegów. Wersja Regional oferuje wyjątkową wydajność w trybie ECO i nieprzeciętne osiągi w trybie POWER. Wersja International natomiast ma najdłuższe przełożenia tylnych mostów, które nawet przy większych prędkościach pozwalają obniżyć obroty silnika a co za tym idzie uzyskać maksymalne oszczędności paliwa.

Mercedes-Benz Citan

Citan Furgon i Citan Mixto to dwa miejskie samochody dostawcze o kompaktowych gabarytach i dużej przestrzeni ładunkowej, doskonale odpowiadające na różnorodne miejskie wyzwania.
Citan zapewnia również korzyści ekonomiczne – posiada wydajne silniki z rozwiązaniami technicznymi BlueEFFICIENCY, zużywające już od 4,3 l paliwa na 100 km, odznaczające się wysoką kulturą pracy, trwałością oraz długimi okresami międzyprzeglądowymi, które czynią Citana doskonałą propozycją w segmencie małych samochodów dostawczych.
W dziedzinie bezpieczeństwa Citan wyposażony jest seryjnie w system ADAPTIVE ESP® oraz skuteczne hamulce przy wszystkich kołach. Dzięki wygodnym siedzeniom, prostej obsłudze i wyśmienicie zestrojonemu układowi jezdnemu, Citan porusza się po mieście bardzo komfortowo, dynamicznie i zwrotnie – na życzenie z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów 6G-DCT.

Mercedes-Benz Sprinter

Sprinter to flagowy model dostawczy Mercedes-Benz. Obecna generacja ustanawia klasowe standardy w zakresie bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa.
Sprinter oferuje kompleksowy pakiet technologii z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa – jego standardowe wyposażenie obejmuje asystenta bocznego wiatru, a na życzenie dostępne są zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak układy monitorowania pasa ruchu i martwego pola, asystent świateł drogowych czy system antykolizyjny.
Kolejnym jego atutem jest wszechstronność – nabywcy mają do wyboru ponad 1000 kombinacji. Do tego Sprinter to prawdziwy Mercedes: wyróżnia się solidnością, wyśmienitym komfortem jazdy i ergonomicznie zaprojektowanym kokpitem. Sprinter jest stale rozwijany pod kątem niezawodności, jakości, bezpieczeństwa, elastyczności, ekonomiczności, ekologiczności i przyjazności w serwisowaniu. Sprinter pod każdym względem spełnia wysokie oczekiwania.

Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito ustanawia wzorce wśród średniej wielkości pojazdów dostawczych. Jego różnorodność i wszechstronność sprawiają, że to prawdziwy specjalista dla branży handlowej i uniwersalny pojazd flotowy adresowany do szerokiego grona klientów.
Model dostępny jest z nadwoziami typu Furgon, Mixto oraz Tourer i jako pierwszy w klasie występuje z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła, w pięciu wersjach mocowych. Mercedes-Benz Vito dostępny jest w trzech wariantach długości nadwozia, a dopuszczalna masa całkowita sztandarowych odmian waha się od 2,8 do 3,05 tony.
Seryjna specyfikacja obejmuje układ Crosswind Assist, który praktycznie eliminuje wpływ bocznego wiatru na prowadzenie pojazdu. Auto może dysponować też dodatkowymi systemami wspomagającymi, takimi jak asystent parkowania Active Parking Assist.

Nissan NV200

Opel Movano

Opel Movano „międzynarodówka”

Opel Vivaro

Peugeot Boxer

Peugeot Boxer oferowany jest w czterech wersjach nadwozia: 4-drzwiowy furgon, 4-drzwiowy kombi-van, 2-drzwiowe podwozie oraz 4-drzwiowe podwozie z podwójną kabiną. Możliwości konfiguracji i zabudów na tych wariantach są właściwie nieograniczone. W przypadku wersji furgon dostawczak jest oferowany z jednym z trzech rozstawów osi: 300, 345 oraz 403,5 cm, trzema wysokościami nadwozi (225,4-277,9 cm) oraz czterema długościami.

Peugeot Expert

Expert trzeciej generacji jest oferowany w wersji furgon z kabiną 2-, lub 3-osobową, furgon z przedłużoną kabiną i dwoma rzędami siedzeń, platforma z pojedynczą kabiną (dostępna z rozstawem osi 327 cm) oraz minibus. Samochody typu furgon i bus są oferowane w trzech wariantach długości: 4,6 m; 4,95 m oraz 5,3 m. Osobowa odmiana modelu Expert zyskała nową nazwę handlową Traveller. W gamie znajdziemy też nadwozia brygadowe oraz platformy pod zabudowę.

Peugeot Partner

Peugeot Partner to od lat jeden z najpopularniejszych małych samochodów dostawczych na polskim rynku. Gama składa się z furgonów długości L1 i L2 oraz kombivanów, w tym w najbardziej rodzinnej wersji Tepee. Dłuższa o 23 cm wersja L2 jest dostępna tylko z najmocniejszym silnikiem diesla. W jej ładowni zmieścimy przedmioty o długości nawet 205 cm.

Samochody Premium

Alfa Romeo Giulia

Giulia to obecnie jeden z najładniejszych sedanów klasy średniej. Jest też pierwszym modelem Alfy Romeo segmentu D z tylnym napędem, od czasów Alfy Romeo 75. Włoscy inżynierowie idealnie rozłożyli masę między obie osie oraz dopracowali wielowahaczowe zawieszenie. W efekcie Giulia oferuje wzorowe właściwości jezdne.

Alfa Romeo Giulietta

Giulietta, dzięki zgrabnym kształtom i dynamicznie narysowanym liniom nadwozia oraz schowaniu klamek w tylnych słupkach, przypomina trzydrzwiowe coupé. Kompakt Alfy Romeo oprócz atrakcyjnego nadwozia oferuje również nienaganną technikę oraz znakomite właściwości jezdne. Przy okazji zeszłorocznej modernizacji pod maską Giulietty zadebiutował silnik diesla 1.6 JTDm o mocy 120 KM. współpracujący z dwusprzęgłową skrzynią TCT.

Alfa Romeo Stelvio

Stelvio to pierwszy SUV Alfy Romeo. Jest on spokrewniony konstrukcyjnie z modelem Giulia. Samochód może się pochwalić rozłożeniem masy 50/50. Do napędu są wykorzystywane silniki benzynowe 2.0 turbo o mocach 200 KM i 280 KM, natomiast silnik wysokoprężny 2.2 turbo dostępny jest w dwóch mocach: 180 KM i 210 KM. Obie te odmiany silników oferują napęd Q4 AWD oraz 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.

BMW 3 GT

BMW serii 3 Gran Turismo fascynuje od pierwszego wejrzenia. Długa maska silnika i ostre przejście między słupkiem C i korpusem karoserii nadaje jej dynamiczny wygląd. W widoku bocznym bez ramkowe szyby i płynna linia dachu mają klasyczny sportowy charakter coupé, a lampy tylne w kształcie L podkreślają szeroki rozstaw kół. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne z innowacyjnej serii rzędowych jednostek modułowych oferowane w BMW serii 3 Gran Turismo wyróżniają się mocą, dynamiką i wysokoobrotowym charakterem. Inteligentne rozwiązania BMW EfficientDynamics i unikalna technologia BMW TwinPower Turbo gwarantują przy tym najwyższą wydajność: maksymalną moc przy niskich parametrach zużycia paliwa i emisji spalin.

BMW 3 Touring

BMW 5

BMW serii 5 łączy doskonałą dynamikę z elegancją. Siódma generacja „Piątki” wyznacza nowe standardy rozwiązań technologicznych, takie jak: zdalnie sterowane parkowanie, obsługa określonych funkcji za pomocą gestów czy zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Nowe BMW serii 5 oferowane jest zarówno z napędem na tylną oś jak i z inteligentnym napędem xDrive, z silnikami cztero- lub sześciocylindrowymi, a w przyszłości gama zostanie uzupełniona także o hybrydę plug-in oraz sportowy model M Performance. To jedna z niewielu limuzyn, która oferuje wyjątkowe wrażenia z jazdy – i zawsze wyprzedza konkurencję. BMW serii 5 cechują ponadto wyjątkowy komfort, wysoka jakość materiałów oraz znakomite wykonanie.

Citroën DS3

Dla osób poszukujących nietuzinkowego i szykownego samochodu do użytku w mieście skrojony jest model DS3. Jak przystało na bardziej luksusowy model DS3 posiada szerokie możliwości personalizacji wyglądu nadwozia. Wizualnym wyróżnikiem samochodu jest m.in. słupek środkowy przypominający płetwę rekina. W ofercie znajdziemy wyłącznie silniki benzynowe: 1.2 PureTech o mocy 82, 110 lub 130 KM oraz 1.6 THP o mocy 165 lub 208 KM. Najszybszy wariant rozpędza się do setki w zaledwie 6,5 sekundy.

Citroën DS4 Crossback

Crossback to uterenowiony wariant modelu DS4. W zestawieniu z klasycznym hatchbackiem Crossback ma taką samą długość i szerokość, ale jest jednocześnie 4 cm wyższy (154 cm), co zawdzięcza głównie 3 cm większemu prześwitowi. Pod względem wizualnym uterenowiony model wyróżnia się dodatkowymi np. czarnymi nakładkami na nadkolach i progach, srebrzystymi relingami oraz czarnymi felgami, grillem i spojlerami. Pod maską montowane są silniki benzynowe PureTech 130 o mocy 130 KM lub 1.6 THP 165 o mocy 165 KM. W ofercie DS4 nie zabrakło również szerokiej palety diesli składającej się z jednostki 1.6 BlueHDi o mocy 120 KM oraz 2.0 BlueHDi oferowanego w wersjach o mocy 150 KM i 180 KM.

Ford Edge Vignale

Do niedawna Ford nie mógł konkurować z modelami z segmentu premium. Wszystko zmieniło się kiedy wprowadzono do sprzedaży markę Vignale. Takie auta oferują wybrane salony sprzedaży, a klienci zamawiający je mogą liczyć na specjalną obsługę. Ford Edge Vignale to SUV oferujący najwięcej przestrzeni i dynamiki w swojej klasie, a do tego wyjątkowy komfort. Auto jest znacznie lepiej wygłuszone niż zwykły Ford Vignale, ponieważ zastosowano tu technologię aktywnej kontroli hałasu. W tym celu zoptymalizowano układy jezdny i napędowy, poprawiono też aerodynamikę nadwozia. Wnętrze wykonano z materiałów najwyższej próby. Edge wyróżnia się na tle konkurencji sportową stylistyką nadwozia. Do samochodu służy 2-litrowy silnik TDCi o mocach 180 lub 210 KM. Auto ma dwusprzęgłową skrzynię Powershift oraz napęd 4×4.

Ford Mondeo Vignale

Od „zwykłego” Mondeo różni się w wielu detalach. Vignale jest dostępny w wersjach nadwoziowych sedan oraz kombi. Jego wnętrze wykończono wysokogatunkową skórą, którą obszyto nawet deskę rozdzielczą. Do napędu auta służą tylko najmocniejsze silniki – 2-litrowy EcoBoost (204 i 240 KM), 2-litrowy TDCi (180 i 210 KM). Jest też wersja hybrydowa o mocy 187 KM. Z Zewnątrz auto wyróżnia się wszędobylską biżuterią z chromów oraz 18- lub 19-calowymi obręczami kół. Największą różnicę słychać podczas jazdy. System Active Noise Cancellation wykorzystuje do działania trzy mikrofony rozlokowane w różnych miejscach kabiny i poprzez system audio wysyła sygnał o odwrotnej fazie, co pozwala mocno zredukować wszelkie szumy. Wnętrze zostało też lepiej wygłuszone, a zastosowanie szyb akustycznych jeszcze bardziej obniżyło poziom hałasu.

Infiniti Q30

Infiniti Q50

Infiniti Q60

Infiniti QX70

KIA Optima SW

Mercedes Klasa C

Klasa C jest oferowana w siedemnastu wersjach silnikowo-napędowych, od C 160 (1.6 turbo, 129 KM) za 120,5 tys. zł aż po AMG C 63 S za ponad 400 tys. zł. W ofercie są także wersje hybrydowe – C 300 h (z silnikiem Diesla) oraz 350e (silnik benzynowy plus ładowanie z gniazdka elektrycznego). Jedna rzecz nie podlega też dyskusji – Klasa C to najbardziej komfortowy samochód w swoim rozmiarze nadwozia i w swoim przedziale cenowym. Na przestrzeni lat Mercedes klasy C zmieniał się wielokrotnie – wszystkie silniki mają teraz turbodoładowanie, kabina jest świetna jakościowo i nowoczesna, a klasyczną obsługę zastąpił duży ekran z wielofunkcyjnym kontrolerem. Jedna rzecz jest w przypadku tego auta stała – to stała komfortu jaką od lat wyznacza i definiuje każdy Mercedes.

Mercedes Klasa E

Mercedes klasy E nie bez powodu nazywany jest mniejszą S-ką. Podobieństwa stylistyczne są ewidentne. Auto może mieć nawet pneumatyczne zawieszenie, którego na próżno szukać wśród konkurencyjnych modeli. Pod względem liczby systemów asystujących kierowcy E-klasa jest najbardziej zaawansowanym autem w gamie Mercedesa. Wewnątrz jest mnóstwo miejsca, ponieważ rozstaw osi powiększył się o 65 mm i wynosi teraz 2 939 mm. Pod maskę standardowej odmiany E200 trafił 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM. Mercedes przewidział też wariant hybrydowy (E350e), w którym silnik spalinowy o mocy 211 KM jest wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. Na szczycie znajduje się wersja AMG z 4-litrową jednostką V8 o mocy 612 KM.

Mini Hatch 5-drzwiowe

Mini może zachwycić zarówno kierowców poszukujących modnych gadżetów, jak i motoryzacyjnych wyjadaczy ceniących nade wszystko perfekcyjne prowadzenie i właściwości jezdne. Model ten jest dostępny w odmianie trzy- i pięciodrzwiowej. Ten drugi, bardziej praktyczny wariant pojawi się na kieleckim teście. Pod maską Mini znajdziemy silniki benzynowe o mocy od 102 do 231 KM lub Diesle o mocy od 95 do 170 KM. Topowa odmiana John Cooper Works rozpędza się do setki w 6,1 sekundy.

Mini Clubman

Gdy Mini One jest już dla nas za mały możemy zainteresować się większym, pięciodrzwiowym kombi, czyli modelem Clubman. Samochód ten wykorzystuje tę samą płytę podłogową co minivan BMW 2 Active Tourer i jest pełnoprawnym reprezentantem segmentu C. W gamie jednostek napędowych Clubmana znajdziemy silniki benzynowe o mocy od 136 KM do 231 KM oraz Diesle o mocy od 116 KM do 190 KM.

Mini Countryman

Koncernowi BMW udało się tchnąć beztroski i młodzieżowy styl Mini w większego Countrymana. Mini Countryman łączy w sobie cechy crossovera i kompakta. Ma ponad cztery metry długości, proporcjonalną sylwetkę oraz napęd na cztery koła w droższych wersjach. W gamie jednostek napędowych Countrymana znajdziemy silniki benzynowe o mocy od 136 KM do 231 KM, Diesle o mocy od 150 KM do 190 KM a także wariant hybrydowy o mocy 224 KM.

Nissan Qashqai

Volvo S90

Volvo S90 powstało w oparciu o nową platformę podłogową SPA, tę samą, jaką wykorzystuje SUV XC90. W limuzynie tej znajdziemy pod maską wyłącznie 2-litrowe jednostki benzynowe i Diesla w różnych wariantach mocy. Najsłabsze i najtańsze w gamie są diesle o mocy od 150 do 235 KM. Więcej mocy oferują jednostki benzynowe: T5 (2.0/254 KM) oraz T6 (2.0/320 KM). Topowym modelem w ofercie jest T8 z silnikiem hybrydowym, w którym silnik spalinowy o mocy 320 KM współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 87 KM.

Volvo V90 Cross Country

V90 Cross Country to uterenowione wydanie najnowszego kombi Volvo. W zestawieniu klasycznym kombi model V90 Cross Country ma np. zwiększony prześwit o 6 cm (do 21 cm) oraz inne opony przystosowane do jazdy po gorszych nawierzchniach. Poprawił się wyraźnie kąt natarcia (18,9 st.) oraz kąt zejścia (17,7 st.) samochodu. W terenie wspomoże nas też asystent zjazdu ze wzniesienia. Co oczywiste każdy wariant uterenowionego szwedzkiego kombi ma napęd na cztery koła.

Samochody z napędem alternatywnym

BMW 3 PHEV

Do setki przyspiesza w 6 sekund, a paliwa zużywa mniej niż wersja z silnikiem Diesla. Pod maską BMW 330e pracują w tandemie dwa silniki – spalinowy (184 KM) i elektryczny (88 KM). Ten drugi, chociaż słabszy, zapewnia spory zastrzyk siły napędowej i to już od chwili startu. Łączna moc zespołu napędowego to 252 KM i 420 Nm, a to gwarantuje nie byle jakie osiągi – pierwsze 100 km/h 330e osiąga już po 6,1 s. Po wyjęciu wtyczki z gniazdka elektrycznego auto potrafi przejechać na elektronach 40 km, rozpędzając się maksymalnie do 120 km/h. Największym mankamentem auta jest niewielki bagażnik, który ma pojemność 370 l. To o 110 l mniej niż w zwykłej „Trójce”.

Ford Mondeo Hybrid

Mondeo jest oferowany w wersji ekologicznej, a ściślej mówiąc w wersji hybrydowej. Pod maską wespół zespół pracują ze sobą dwa silniki. 2-litrowa jednostka benzynowa rozwija moc 140 KM i moment obrotowy 173 Nm przy 4000 obr./min. Współpracujący z nią silnik elektryczny 120 KM i 240 Nm. Ich łączna moc wynosi 187 KM, a moment obrotowy 175 Nm. Siła napędowa jest przenoszona na przednie koła poprzez bezstopniową skrzynię eCVT.

Hyundai Ioniq

IONIQ jest jednym z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie i jedynym który sprzedawany jest wyłącznie wersjach hybrydowej, hybrydowej plug-in oraz elektrycznej. Odmianę hybrydową napędzają nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz silnik elektryczny. Ich łączna moc to 141 KM. Hyundai zastosował też 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynię, która działa szybko i bardzo płynnie. Samochód ma bardzo bogate wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa, m.in. autonomiczny system hamowania awaryjnego, aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu, system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz system wykrywania martwego pola z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu.

KIA Niro

Mercedes GLE 500 e 4MATIC SUV

GLE to jeden z największych SUV-ów Mercedesa, odpowiadający w hierarchii modelowej klasie E. Samochód zastąpił wszystkim dobrze znany model ML. Razem z nową nazwą auto zyskało m.in. nowy system multimedialny obsługiwany ładnie wyglądającą myszką, zmodernizowaną przednią część nadwozia, tylne światła podświetlane diodami LED. GLE najlepiej czuje się na asfalcie, ale wyposażony w pakiet off-road potrafi zaskoczyć niejedną terenówkę zbudowaną na ramie. Odmiana 500e 4Matic to hybryda typu plug-in. Jej silnik benzynowy 3-litrowy silnik V6 rozwija 333 KM, a wspomaga go jednostka elektryczna o mocy 116 KM. Ten duet pozwoli kierowcy na osiągnięcie pierwszej „setki” w 5,3 s ,a do celu oddalonego o 30 kilometrów dowiezie go korzystając jedynie z „zielonego” napędu.

Nissan Leaf

SUV / Crossover

BMW X3

Czas płynie szybko, bo w tym roku popularnej X-trójce stuknie już siedem lat. Model drugiej mocno urósł i jest niemal tak duży jak BMW X5 pierwszej generacji. Dzięki temu, niezależnie od zajmowanego miejsca, nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. BMW X3 ma nisko umieszczony środek ciężkości, prawie wzorcowy rozkład mas 49:51, dlatego jeździ niemal tak dobrze jak zwykła „Trójka”. Zresztą dynamika i wszechstronność to słowa klucze opisujące ten model BMW. Pod maską znajdziemy silniki benzynowe i Diesla o mocach od 150 do 313 KM. W zależności od typu jednostki napędowej współpracują one z przekładnią mechaniczną lub 8-biegowym, znakomitym automatem. Napęd przenoszony jest (jak niemal w każdym BMW) na koła tylnej lub obu osi.

Ford Edge Sport

Edge to największy SUV w europejskiej gamie Forda. Ten model klasy średniej ma niemal 481 cm długości i 198 cm szerokości. Duże rozmiary optycznie maskują całkiem przyzwoity prześwit ‒ 19,3 cm. Nowość Forda może zachwycić swoją praktycznością i obszernością wnętrza oraz wielkością bagażnika. Za tylną kanapą mamy do dyspozycji 602 l, a po złożeniu na płasko oparć ‒ 1847 l. Edge jest dostępny na rynku polskim z silnikiem Diesla 2.0 TDCi w dwóch wariantach mocy: 180 KM (400 Nm) lub Twin-Turbo 210 KM (450 Nm).

Ford Kuga ST-Line

ST-Line to specjalna wersja Kugi z pakietem stylistycznym inspirowanym usportowionymi modelami Forda. Samochód ma m.in. zmienione zderzaki, obniżone o 10 mm zawieszenie, 18- lub 19-calowe obręcze kół, specjalne listwy progowe, tylny spoiler, osłonę chłodnicy, która ma kształt plastra miodu oraz lakierowane obudowy lusterek oraz nakładki progowe. Wewnątrz znajdziemy kubełkowe fotele, czarną podsufitkę. Kuga ST-Line ma też lepsze właściwości jezdne. Grubszy stabilizator sprawia, że nadwozie przechyla się mniej, a układ kierowniczy dzięki zmniejszonej sile wspomagania działa bardziej precyzyjnie. Napęd Kugi ST-Line stanowią wyłącznie turbodoładowane silniki benzynowe i Diesla o mocach od 120 do 182 KM.

Ford S-Max Vignale

Minivan klasy średniej – S-Max – ma w założeniu producenta wypełnić lukę między kompaktowym S-Maxem a jeszcze bardziej luksusowym modelem Galaxy. Druga generacja tego modelu pojawiła się na rynku w 2014 roku. S-Max jest dostępny w wersji 5- oraz 7-osobowej. Gamę silników stanowią dwie jednostki benzynowe 1.5 Ecoboost oraz 2.0 EcoBoost o mocach odpowiednio 160 oraz 240 KM. Jeszcze bogatsza jest paleta diesli TDCi, która składa się z motorów o mocy 120, 150 ,180 i 210 KM. Topowe diesle są dostępne również w wersji z napędem na cztery koła. S-Max Vignale to pierwszy tak luksusowy minivan w gamie Forda, który pozycjonowany jest wyżej niż topowy do niedawna wariant Titanium. S-Max Vignale wyróżnia się jeszcze bardziej ekskluzywnym wyglądem, lepszymi materiałami wykończeniowymi (w tym pikowanymi fotelami z napisami Vignale) oraz lepszym wyposażeniem.

Hyundai Santa Fe

Santa Fe to luksusowy SUV wyposażony w zaawansowane systemy czuwające nad bezpieczeństwem pasażerów, m.in. system automatycznego hamowania awaryjne-go, inteligentny tempomat, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Od niedawna samochód jest dostępny z nowym silnikiem 2.0 CRDi o mocy 185 KM, współpracującym z 6-biegową, skrzynią automatyczną. Santa Fe oferowany jest w wersji 5 i 7-miejscowej o nazwie Grand Santa Fe. Samochód wyróżnia się na tle rynkowych rywali atrakcyjną – odważną stylizacją nadwozia oraz dopracowaniem detali w kabinie. Kierowcy podczas jazdy i podczas parkowania mogą liczyć na cały zastęp asystentów, m.in. aktywny tempomat, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system utrzymujący samochód na pasie ruchu oraz pomagający bezpiecznie zaparkować i wyjechać z miejsca parkingowego. O dobry stan lakieru zadba natomiast system kamer 360.

Hyundai Tucson

Tucson to najlepiej sprzedający się model Hyundaia w Europie. Jest bogato wyposażony w elementy zwiększające komfort pasażerów oraz systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego – m.in. system automatycznego hamowania, system utrzymywania toru jazdy, system ostrzegania o ruchu poprzecznym przy jeździe tyłem. Gama dostępnych w samochodzie silników obejmuje nowoczesne i ekonomiczne jednostki: 1.6 GDI 136KM i 176KM oraz Diesel 1.7 115KM i 141KM, 2.0 136KM i 2.0 184KM. Nowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI o mocy 176KM a także Diesel 1.7 141KM dostępne są z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią (DCT).

KIA Sportage

Mercedes GLC SUV

GLC to godny rywal dla Audi Q5, BMW X3 oraz Volvo XC60. Mercedes zrezygnował ze stylistycznych eksperymentów, a postawił na spokojną, elegancką linię nadwozia. Modelowi GLC można zarzucić, że jest lustrzanym odbiciem Klasy C w wersji kombi, ale to absolutnie celowy zabieg, który świadczy o spójnej polityce modelowej. Wnętrze to również kalka Klasy C, ale to również nie jest wada, bo w zamian otrzymujemy perfekcyjne wykończenie i znakomitą wręcz funkcjonalność. GLC oferuje przestronną kabinę, co szczególnie docenią osoby podróżujące z tyłu auta – miejsca na nogi jest sporo, a drzwi otwierają się bardzo szeroko. W gamie silnikowej Mercedesa GLC znajdziemy oszczędne diesle, mocne jednostki benzynowe oraz odmianę hybrydową typu plug-in, która bez emisyjnie potrafi przejechać 34 kilometry. Na szczycie znajduje się odmiana AMG 43 4 MATIC z podwójnie doładowanym silnikiem o mocy 368 KM.

Peugeot 2008

Crossover segmentu B z lwem na masce to jeden z bestsellerów francuskiej marki. W ciągu trzech lat od debiutu Peugeot sprzedał na świecie ponad 600 tys. egzemplarzy modelu 2008. Model ten powstał w oparciu o tę samą platformę podwoziową co Peugeot 208 i dzieli z nim 2/3 podzespołów. Ten zgrabny crossover za to góruje nad nim wysokością większą o 9,6 cm (155,6 cm) oraz powiększonym o 2,5 cm (do 16 cm) prześwitem. Crossover Peugeota jest oferowany z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym PureTech o pojemności 1,2-litra w trzech wariantach mocy: 82, 110 lub 130 KM. W gamie znajdziemy także diesle 1.6 BlueHDi dostępne w mocach 75, 100 lub 120 KM.

Peugeot 3008

Druga generacja kompaktowego crossovera Peugeota 3008 została uhonorowana prestiżowym tytułem Car of the Year 2017. Nowy model powstał w oparciu o modułową platformę EMP2, która wykorzystywana jest m.in. w modelu 308. W premierowym samochodzie zastosowano projekt wnętrza i-Cockpit, w którym dane z zestawu zegarów odczytujemy nad niewielką kierownicą. Peugeot 3008 może się pochwalić m.in. wyraźnie większą kabiną niż w poprzedniku oraz imponującym jak na segment kompaktowych crossoverów prześwitem – 219 mm.

Peugeot 5008

Peugeot 5008 drugiej generacji z praktycznego minivana przeistoczył się w siedmioosobowego SUV-a segmentu C, nie tracąc przy tym na praktyczności. Samochód ten powstał w oparciu o płytę podłogową EMP2 i aż 70% elementów dzieli z niedawno wprowadzonym na rynek mniejszym modelem 3008. W zestawieniu z nim nowość jest 19 cm dłuższa i ma 16,5 większy rozstaw osi. Mimo wyglądu SUV-a nowość francuskiej marki oferuje funkcjonalność wnętrza typową dla minivanów. Gama silników peugeota 5008 składa się z jednostek benzynowych 1.2 PureTech o mocy 130 KM, 1.6 THP/165 KM oraz trzech turbodiesli: 1.6 BlueHDI/100-120 KM oraz 2.0 BlueHDI o mocach 150 lub 180 KM. Ten ostatni jest dostępny tylko w wersji GT.

Pick-Upy

Ford Ranger

Konstrukcja oparta na ramie, napęd na cztery koła, reduktor a nawet zmienne przełożenie przekładni głównej to tylko nieliczne cechy, które sprawiają, że Ranger jest wyjątkowym autem użytkowym i wyróżnia się na tle innych pick-upem. Piórowe resory pozwalają obciążyć ten samochód ładunkiem o masie nawet 1200 kg. Ranger przeszedł ostatnio kurację odmładzającą – jest lepiej wykończony, na pokładzie może mieć najnowszy system multimedialny Sync 3. Do napędu służą wyłącznie silniki Diesla. 4-cylindrowe 2.2 TDCi mają moc 130 i 160 KM, natomiast 3.2 TDCi ma 5 cylindrów, niepowtarzalne brzmienie i rozwija moc aż 200 KM.

Nissan Navara

Atrakcje

Różnymi drogami do jednego celu


Tym razem podczas testów Fleet Cars, Vans & Premium chcielibyśmy przybliżyć Państwu wyjątkową sztukę walki i dyscyplinę sportu – łucznictwo. Biorąc pod uwagę historię, zasięg i wielokulturowość tej dyscypliny można ją porównać do motoryzacji, dotyczy wszystkich kontynentów i różnych kultur, łączy Wschód z Zachodem, tradycję z nowoczesnością.

Luki_edytowany-2
Historia łucznictwa sięga początków cywilizacji ludzkiej. Pierwszy łuk z Hamburga jest datowany na 10 000 – 9 000 p. n e. Częściej zaczęły się pojawiać u Egipcjan, a później łucznicy zaczęli zapełniać armie asyryjskie, perskie, indyjskie, koreańskie, chińskie i japońskie. W średniowieczu łuki były jedną z najbardziej budzących postrach broni, gdyż od deszczu strzał nie można było się uchronić. Łucznictwo było rozpowszechnione w całej Europie  m.in. obecnej Francji, Niemczech, do Anglii  łuk przybył wraz z Wilhelmem Zdobywcą, księciem Normandii, który przepłynął kanał La Manche i zaatakował południowe wybrzeże wyspy. Król Anglii Harold został zabity przez normańską strzałę i wtedy Anglicy docenili wartość łuku jako narzędzia walki. Łucznictwo również w Polsce ma ogromną tradycję i sięga lat międzywojennych. Łuk wpisany jest w historię obu Ameryk, Bliskiego Wschodu i całej Azji – Mongolii, Chin, Indii, Iranu, Rosji, to tradycyjna sztuka walki dla Korei i Japonii, gdzie wywodzi się z tradycji samurajskich i łączy w sobie elementy równowagi walki i opanowania w filozofii zen.

Mówi się, że wynalezienie łuku powinno być stawiane w jednym rzędzie z okiełznaniem ognia i wynalezieniem koła. Łuki (a w zasadzie ich wizerunki) odkrywane tu i ówdzie wyglądały podobnie: kawałek kija spięty cięciwą służący do miotania strzał. I tak to wygląda do dziś. Różnice, tak jak w przypadku marek samochodów,  występują w szczegółach, bo zarówno łuki, jak i łucznicy nie są masą i potrafią się pięknie różnić.

Na co dzień fascynujemy się samochodami z Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Czech, Francji, Anglii, z USA, z Dalekiego Wschodu- Japonii, Korei, Chin. Marki i koncerny je produkujące mają pochodzenie z różnych części świata, różne korporacje charakteryzują się swoistą specyfiką, szczególnie azjatyckie. Różnice kulturowe i obyczajowe panujące w danych krajach często odbijają się w samochodach które tam powstały.

Odwołując się do marek samochodów z różnych zakątków świata chcemy przybliżyć Państwu od strony praktycznej i teoretycznej najstarszą spośród sztuk walki, nasyconą wielowiekową tradycją i duchowością – łucznictwo, które jest niezwykłą sztuką harmonijnie łączącą piękno ruchów z pięknem ducha.

Szanowni Państwo! Zapraszamy, weźcie łuki w dłonie. Nałóżcie strzałę na cięciwę i naciągamy…

PROWADZĄCY – PIOTR GONET

249_piotr_portretPiotr Gonet zajmuje się łucznictwem tradycyjnym od ponad 20 lat, jest właścicielem jedynego w Polsce klubu łuczniczego o profilu tradycyjnym – Centrum Łucznictwa Tradycyjnego, w którym jako trener przekazuje swoje umiejętności. Wielokrotny medalista zawodów krajowych i zagranicznych, dwukrotny Mistrz Polski w Łucznictwie  Terenowym 3D oraz Mistrz Polski w Łucznictwie Tradycyjnym. Założyciel, pomysłodawca i pierwszy Prezes Polskiego Stowarzyszenia Łucznictwa Tradycyjnego. Organizator wielu turniejów i imprez łuczniczych, w tym Mistrzostw Polski w Łucznictwie Tradycyjnym oraz International Traditional Asian Archery Games we Wrocławiu. Reprezentant Polski na World Traditional Archery Festival w Korei. Popularyzator łucznictwa, wynalazca, producent strzał, działacz sportowy. Jego wychowankowie to ścisła czołówka najlepszych łuczników tradycyjnych w Polsce.

Przetestuj Opla Movano „międzynarodówkę” – całodobowo

Podczas testu w Kielcach będzie można przetestować Opla Movano z zabudową „międzynarodową” . Wszyscy będą mogli sprawdzić, jak wygląda życie w trasie. Przymierzyć się do leżanki, przetestować Webasto czy oglądnąć telewizję. Dla odważnego uczestnika – możliwość spędzenia nocy w kabinie „międzynarodówki”! Super nagrody gwarantowane

Konkurs BMW

Podczas Fleet Cars&Vans Auto Premium odbędzie się konkurs, w którym do wygrania będzie weekend w SPA z modelem BMW.
Nagroda to weekend w wybranym hotelu Dr Irena Eris Spa dla 2 osób + BMW do wykorzystania (model zależy od dostępności). Zwycięzca zostanie wyłoniony do 30 czerwca i poinformowany mailowo i telefonicznie przez BMW PL. Jury wyłoni zwycięzcę spośród osób, które poprawnie odpowiedzą na 2 pytania testu wyboru i najlepiej odpowiedzą na 3 pytanie. Organizatorem konkursu jest BMW PL.

Strefa Supersport

fleet_auto_premium-221Moduł dla prawdziwych koneserów motoryzacyjnych. Specjalnie dla uczestników przygotowana zostanie grupa legendarnych super sportowych samochodów. Porsche 911 Carrera S „Martini Racing Edition”, Nissan GT-R, Lamborghini Huracán LP610-4, czy Ferrari 458 Italia to tylko kilka z nich. Jazdy nimi za kierownicą oraz jako pasażer dostępne będą dla zwycięzców konkursów przeprowadzonych w trakcie całego dnia testów.

Lamborghini Huracán LP610-4Lamborghini Huracán LP610-4
Nowy Król już jest! Lamborghini Huracán LP610-4!
Jest szybszy od Gallardo, lepiej wykonany, ma piekielnie szybką skrzynię biegów, świetne zawieszenie, ogromną moc i …..daje niewiarygodne emocje za kierownicą!
Nazwa – Huracán pochodzi od niezwyciężonego byka z hiszpańskiej hodowli Conte della Patilla z końca XIX wieku.
Szczegółowe informacje na temat tego samochodu: www.drivingexperience.pl

Ferrari 458 ItaliaFerrari 458 Italia
Przez prowadzących popularny na całym świecie program Top Gear jazda Ferrari 458 Italia określona została mianem “niepowtarzalnej”, a model ten jednym z najlepszych samochodów w historii motoryzacji! “Italia” stała się synonimem sportu i najwyższych osiągów na torze wyścigowym. Już dzisiaj możesz wspólnie z Driving Experience zasiąść za kierownicą tego modelu i samemu sprawdzić jak wiele emocji może dawać jazda nim. Zobaczy jak piekielnie szybko wkręca się na obroty, a wskazówka prędkościomierza pokonuje kolejne granice. A wszystko to w stylowym i pięknym nadwoziu, do którego projektanci Ferrari zdążyli już przyzwyczaić.
Szczegółowe informacje na temat tego samochodu: www.drivingexperience.pl

Nissan GT-RNissan GT-R
Jeśli kiedykolwiek pomyśleliście o samochodzie, który pod kątem osiągów na torze wyścigowym może wprawić co najmniej w zakłopotanie nawet legendarne Porsche, Lamborghini czy Ferrari, a przy tym jest raczej nie rzucającym się w oczy sedanem to z pewnością przed oczami pojawił się Wam najnowszy Nissana GT-R. O ile z zewnątrz auto pozostaje niepozorne, już po zajęciu miejsca za kierownicą wiemy do czego zostało stworzone. Nie pozostawia wątpliwości ogromna ilość przycisków, wyświetlacz podający poszczególne parametry pracy samochodu oraz aktualne ustawienia zawieszenia, kontroli stabilizacji czy trybu pracy pedału gazu. Pokonane z dużą prędkością pierwsze łuki utwierdzają tylko w przekonaniu jak niesamowicie precyzyjna jest to maszyna. Stworzona wręcz do jazdy na czas! Serce tego potwora zapewnia aż 530 KM co skutkuje spontanicznym i wręcz atomowym przyspieszeniem po każdym choćby delikatnym muśnięciu pedału gazu. Napęd na wszystkie koła, zapewnia przy tym niewiarygodną przyczepność.
Szczegółowe informacje na temat tego samochodu: www.drivingexperience.pl

Porsche 911 Carrera S Martini Racing EditionPorsche 911 Carrera S „Martini Racing Edition”
Aby uczcić powrót Porsche do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, oddział Porsche Exclusive przygotował limitowaną edycję 911 Carrera S o nazwie „Martini Racing Edition”. Utrzymany w tradycyjnych barwach Martini model 911 Carrera S nawiązuje do stylizacji wyścigowych Porsche z lat 70. i oddaje hołd sukcesom takich legend Le Mans jak 917 czy 935 „Moby Dick”. Specjalny model powstał w liczbie 80 egzemplarzy i będzie sprzedawany wyłącznie na rynkach Europy, Chin, Japonii oraz Ameryki Łacińskiej. W Polsce sprzedano 2 egzemplarze, jeden do Poznania, drugi do SJS. dostępne jest w kolorze białym lub czarnym. Pokrywa silnika, panel dachowy, tylne skrzydło i boki auta zdobią naklejki „Martini Racing Design” z charakterystycznym, niebiesko-czerwonym wzorem Martini. Specjalny przedni zderzak z pakietu Aerokit Cup wyróżnia się spojlerem o zoptymalizowanym kształcie, nadającym „911” jeszcze więcej pewności siebie. Jego aerodynamicznym odpowiednikiem jest tylne skrzydło, również należące do zestawu Aerokit Cup. Ekskluzywny charakter limitowanej serii podkreślają widoczne po otwarciu drzwi listwy progowe ze stali nierdzewnej, z podświetlonym na czerwono napisem „911 Carrera S – Martini Racing Edition”. W kabinie uwagę zwracają akcenty deski rozdzielczej w kolorze nadwozia, emblemat „Martini Racing Edition”, sportowa kierownica oraz montowany w standardzie pakiet Sport Chrono w skład którego wchodzi między innymi kontrola szybkiego startu (Launch Control) oraz dynamiczne mocowanie silnika, stające na przeciw siłom bezwładności. Listę bogatego wyposażenia seryjnego uzupełniają takie elementy jak Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji, nagłośnienie Bose, obrotomierz z czarną tarczą oraz sterowane elektrycznie fotele obszyte czarną skórą.

Strefa hotelowa

Hotel Słoneczny Zdrój Medical SPA & Wellness to czterogwiazdkowy designerski i nowoczesny obiekt w Busku-Zdroju, który urzeka elegancją, ale i wysokim standardem oferowanych usług. To tutaj po dniu pełnym wrażeń oraz emocji podsumujemy całodniowe testy, z przyjemnością wymieniając się wspólnymi doświadczeniami na temat poszczególnych modeli samochodów i nie tylko! Zapraszamy także do chwili relaksu w niesamowitej strefie Medical SPA & Wellness!

Partnerzy

ORGANIZATORZY

Fleet Meeting logodriving experience logo