Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Eco Fleet Manager 2011

Eco Fleet Manager 2011

  1. LISTA FINALISTÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2011.

  2. LISTA PÓŁFINALISTÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2011.

  3. Opis konkursu Eco Fleet Manager 2011 (EFM 2011).

  4. Nagrody główne do wygrania w finale konkursu Eco Fleet Manager 2011.

  5. Harmonogram konkursu EFM 2011.

  6. Wypowiedzi partnerów konkursu EFM 2011.

  7. Komentarz Eco Fleet Managera 2010.

  8. Partnerzy konkursu EFM 2011.

  9. Kontakt do organizatora.

  10. Formularz zgłoszeniowy do udziału w konkursie EFM 2011.

  11. Regulamin konkursu EFM 2011.

  12. Relacje z I edycji konkursu EFM 2010.


FINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2011.

Szanowny Państwo,

miło nam poinformować, że wkroczyliśmy w III etap Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2011. Półfinaliści spotkali się w 21 czerwca br. na terenie fabryki ISPOL w Tychach.

W wyniku przeprowadzonych prób sprawnościowych z zakresu techniki prowadzenia pojazdu oraz testów teoretycznych z zakresu prawa o ruchu drogowym wyłoniona została 15-stka finalistów, którzy 5 października 2011 r. na autodromie Automobilklubu Polski Warszawa-Bemowo staną do ostatecznej rywalizacji o prestiżowe tytuły oraz o nagrody główne dla siebie i przedsiębiorstw, które reprezentują.

Podczas półfinału w Tychach jury konkursu wyłoniło grupę 15 Fleet Managerów - finalistów, którzy reprezentują następujące firmy (kolejność zgodna z miejscem zajętym w półfinale):

Brink's C.L. Polska Sp. z o.o. INTERTRANSPORTS CENTRE-POLSKA Sp. z o.o. TPTELTECH Sp. z o. o. Urząd Miasta st. Warszawy VECTRA Investments Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A. Kofola Holding ORIX POLSKA SA British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. DROZAPOL-PROFIL S.A JTI Polska Sp. z o.o. NDG medical sales force Ecolab Sp zo.o. Sanitec Koło Sp. z o.o. Comarch S.A. Bank Ochrony Środowiska S.A.


PÓŁFINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2011.

Szanowny Państwo,

mam ogromną przyjemność serdecznie pogratulować wszystkim uczestnikom konkursu Eco Fleet Manager 2011, którzy ukończyli  kurs na platformie e-learningowej. I etap konkursu zakończył się w dniu 13 czerwca 2011 r.

Państwa zaangażowanie i ukończenie kursu e-learningowego jest potwierdzeniem rosnącej świadomości dotyczącej ekologii i bezpieczeństwa floty samochodowej. Pokazuje to także zaangażowanie w kwestie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem w firmie, ponieważ uczestnicy walczą o nagrody dla pracowników swoich firm.

Dotychczasowym Uczestnikom dziękujemy za wzięcie udziału w Konkursie i uzyskanie bardzo dobrych wyników w szkoleniu e-learningowym, czym udowodnili, iż mogą być uważani za liderów bezpieczeństwa flotowego i ekologii w rodzimych firmach. Poniżej przedstawiam listę firm, których Fleet Managerowie zakwalifikowali się do elitarnego grona półfinalistów II edycji konkursu ECO Fleet Manager 2011 i pokonali ponad 150 innych fleet managerów. Wszystkim półfinalistom życzymy powodzenia w półfinale oraz dalszych sukcesów w rywalizacji o wejście do finału.

Spotkanie półfinałowe odbędzie się 21 czerwca 2011 r.  na terenie fabryki ISPOL w Tychach.

W imieniu organizatorów i jury serdecznie Państwa pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję.

Małgorzata Mikołajczyk
Dyrektor Projektu
gsm.: 666 37 39 20
e-mail: malgorzata.mikolajczyk@fleet.com.pl

Lista firm, których reprezentanci zakwalifikowali się do półfinału w konkursie ECO FLEET MANAGER 2011:

AC PLUS Sp. z o.o.
APC Instytut Sp. z o.o.
AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
Barlinek S.A
BP Europa SE
Brink's C.L. Polska Sp. z o.o. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. BURY SP. Z O.O. Business Lease Poland Sp. z o.o. Centrozłom Wrocław S.A.
CFE Polska Sp. z o.o.
Coca Cola HBC Polska Sp z o.o. Comarch S.A. DROZAPOL-PROFIL S.A Ecolab Sp zo.o. ENION S.A. Oddział w Krakowie Eris Partner Lublin Sp. z o.o. Harsco Infrastructure Polska Sp. z o.o. Higma Service Sp. z o.o. HORTICO S.A.
INTERTRANSPORTS CENTRE-POLSKA Sp. z o.o.
Johnson&Johnson Poland sp. z o.o. JTI Polska Sp. z o.o.
Kofola Holding

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris SA
Multimedia Polska S.A. Nalco Mobotec Polska Sp. z o.o. NDG medical sales force
Novartis Poland Sp. z o.o.
ORIX POLSKA SA PHT TRACOM Sp. z o.o.
Polfarmex S.A.
Procter&Gamble Polska ROHLIG SUUS Logistics SA RWE Polska
Sanitec Koło Sp. z o.o.
Schrack Technik Polska Sp. z o.o. Sklepy Komfort S.A. TPTELTECH Sp. z o. o. Urząd Miasta st. Warszawy
VECTRA Investments Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A.
ZRUG sp. z o.o.

 

Poniżej szczegóły konkurs ECO FLEET MANAGER 2011

Opis konkursu Eco Fleet Manager 2011 (EFM 2011).
Tegoroczna edycja ogólnopolskiego konkursu dla kierowników flot samochodowych Eco Fleet Manager 2011 właśnie ruszyła. Postanowiliśmy zacząć wcześniej niż w roku ubiegłym, ze względu na znacznie większą liczbę firm, które zadeklarowały gotowość zgłoszenia swych przedstawicieli. Organizatorem Eco Fleet Manager jest General Motors Poland, dystrybutor samochodów Opel.

Ważne daty i terminy:


  • czas trwania konkursu EFM 2011: od 4 kwietnia do 11 października 2011 r.

  • rejestracja uczestników: www.fleet.com.pl

  • termin dostępności do platformy e-learningowej: 4 kwietnia do 13 czerwca 2011 r.

  • czas dostępności kursu dla uczestnika: 21 dni od daty pierwszego zalogowania, nie później jednak, jak do 13 czerwca 2011 r. (włącznie).
Trzy etapy konkursu.

Konkurs składa się, podobnie jak poprzednio, z trzech etapów, z których pierwszy, to sprawdzenie przygotowania teoretycznego i szkolenie e-learningowe z zasad ekojazdy, realizowane na platformie www.ekoflota.pl. Zadaniem każdej osoby biorącej udział jest zakwalifikowanie się do grona 40 uczestników drugiego etapu konkursu, którym będzie praktyczne szkolenie z bezpiecznej jazdy przeprowadzone na terenie fabryki silników w Tychach. Aby znaleźć się w tym gronie, należy wykazać się wiedzą własną i uzyskaną podczas szkolenia oraz jak najlepiej zaliczyć egzamin końcowy.

Ekojazda i bezpieczeństwo z Oplem.

W tej edycji konkursu organizatorzy szkolenia e-learningowego wzmocnili nacisk na zagadnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz techniczne umiejętności ekojazdy. Dlatego materiał szkolenia został nieco zmieniony i skonkretyzowany. Dołączono do niego specjalny wirtualny moduł treningowy, który pozwala każdemu uczestnikowi sprawdzić, jakie nowości wprowadzono do ogólnych zasad bezpieczeństwa drogowego, zarówno z tematów ekojazdy, jak i z przepisów o ruchu drogowym. Dzięki pewnym zmianom, kurs e-learningowy jest czasowo krótszy w porównaniu do ubiegłorocznego.

Podczas przygotowania konkursu ważne było dla organizatorów, aby oszczędzać cenny czas kierowników flotowych, a jednocześnie przekazać im niezbędne informacje w odpowiedniej formie. W efekcie sprawny uczestnik może zaliczyć szkolenie e-learningowe (wraz z egzaminem) w ciągu 4–5 kwadransów. Zaznaczyć trzeba, że zawartość merytoryczna kursu na tych zmianach nie ucierpiała.Wszyscy uczestnicy e-learningu zapewne dołożą starań, by znaleźć się w drugim etapie konkursu. Konieczne więc będzie wzięcie pod uwagę faktu, że liczy się najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie, przy jednocześnie najkrótszym czasie jego trwania. Warto przeanalizować, jak strategicznie podejść do wymagań szkolenia, a zwłaszcza do egzaminu końcowego, aby nie zdać się wyłącznie na łut szczęścia. W końcu prestiż, jaki osiągną laureaci konkursu, jest wartością bezcenną.
Poziom trudności e-learningu z ubiegłego roku został zachowany. Nie ulega jednak wątpliwości, że e-learning to najłatwiejszy etap całego Konkursu EFM 2011. Z drugiej strony, właśnie w tym etapie odpadnie najwięcej osób.

Jak wystartować w konkursie EFM 2011.


  1. Wystarczy zarejestrować się w specjalnie przygotowanym panelu konkursu Eco Fleet Manager 2011, przygotowanym przez redakcję portalu i magazynu „Fleet", dostępnym na stronie www.fleet.com.pl już od 4 kwietnia br.

  2. Następnie, odebrać mail z potwierdzeniem uczestnictwa, loginem i hasłem do szkolenia e-learningowego.

  3. Rozpocząć i ukończyć szkolenie w wyznaczonym czasie.
Nagrody w I etapie konkursu.

Ponieważ po ukończeniu e-learningu zasób wiedzy przedstawicieli administracji flotowej nt. ekojazdy oraz efektywnego i bezpiecznego eksploatowania samochodów służbowych można uznać za zaawansowany, to – niezależnie od faktu niezakwalifikowania się do drugiego etapu konkursu – chcemy docenić uczestnictwo i ukończenie kursu e-learningowego. Wśród wszystkich uczestników rozlosowane zostaną wartościowe nagrody. Jedną z nich są vouchery na rewelacyjne zajęcia treningowe w Centrum Rozwoju Mózgu Medico-Brain w Warszawie, o wartości do 1770 zł każdy. Medico-Brain to jeden z najnowocześniejszych ośrodków tego typu w Europie, gdzie można dzięki metodzie i urządzeniom BioFeedBack trwale skoordynować przebiegi fal mózgowych, zyskując większy potencjał intelektualny i sprawnościowy oraz wzmocnić swoje zdrowie.

Okazja do prezentacji osiągnięć technicznych marki Opel.

Przy okazji szkolenia e-learningowego, pragniemy przybliżyć je uczestnikom, wykorzystując materiały GM na temat rozwiązań zastosowanych w samochodach produkowanych przez Opel Polska. W treści szkolenia jest wiele odnośników i ilustracji pokazujących, w jaki sposób inżynierowie i konstruktorzy zakładów Opel potraktowali współczesne wyzwania dotyczące bezpieczeństwa, komfortu i ekologii w konstruowanych modelach. Przyznać trzeba obiektywnie, że wdrożono bardzo ciekawe rozwiązania i nierzadko fascynujące koncepcje.

 

Nagrody główne do wygrania w finale konkursu Eco Fleet Manager 2011.


  1. miejsce - 3 dni szkoleniowe w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód Opel Insignia gotowy do jazdy na miesiąc do testów.

  2. miejsce - 2 dni szkoleniowe w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód Opel Astra gotowy do jazdy na miesiąc do testów.

  3. miejsce - 1 dzień szkoleniowy w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód Opel Corsa gotowy do jazdy na miesiąc do testów.

Wszyscy finaliści otrzymają również zestawy upominków firmowych oraz nagrody niespodzianki dla pozostałych finalistów ufundowane przez firmę General Motors Poland dystrybutora samochodów marki Opel.

* poprzez zapis "dzień szkoleniowy w Akademii Jazdy Opel" należy rozumieć szkolenie jednorazowe dla grupy 12-osobowej.

Nagrody dodatkowe w konkursie Eco Fleet Manager 2011. Medico BrainWśród wszystkich uczestników rozlosowane zostaną wartościowe nagrody. Będą to vouchery na rewelacyjne zajęcia treningowe w Centrum Rozwoju Mózgu Medico-Brain w Warszawie, o wartości do 1770 zł każdy.

Harmonogram konkursu EFM 2011.


  1. Od 4 kwietnia 2011 r. do 4 czerwca 2011 r. - przesłanie zgłoszenia kierownika flotowego lub/i osoby wspierającej za pośrednictwem formularza elektronicznego, który jest dostępny na www.fleet.com.pl w zakładce Eco Fleet Manager 2011. Organizator odeśle pocztą elektroniczną login i hasło dostępu do kursu on-line.

  2. Do 13 czerwca 2011 r. (włącznie) – ukończenie kursu e-learningowego i wypełnienie testu kończącego przez Fleet Managera.

  3. W dniu 15 czerwca 2011 r. Organizator opublikuję listę półfinalistów. Lista zostanie zamieszczona na stronie www.fleet.com.pl oraz w magazynie Fleet. Do półfinału może zakwalifikować się grupa 40 Fleet Managerów.

  4. W dniu 21 czerwca 2011 r. odbędzie się półfinał Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2011. Miejsce spotkania Organizator poda na miesiąc przed wyznaczonym terminem półfinału. Do finału może zakwalifikować się grupa 15 Fleet Managerów.

  5. W dniu 5 października 2011 odbędzie się finał Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2011. Finał konkursu odbędzie się na terenie autodromu Automobilklubu Polski Warszawa – Bemowo, ul. Powstańców Śląskich 127.

 

Wypowiedzi partnerów konkursu EFM 2011.

Marcin BuczekMarcin Buczek,
fleet sales manager, General Motors Poland
Uczestnictwem w ogólnopolskim konkursie dla fleet managerów Eco Fleet Manager nasza marka – Opel – potwierdza zaangażowanie w dwa kluczowe dla naszej firmy aspekty: ekologię i bezpieczeństwo. Z uwagi na fakt, że klient flotowy jest dla nas bardzo istotny, chcemy promować nie tylko nasze ekologiczne pojazdy oznaczone logo EcoFlex, ale także podnosić ekologiczną świadomość zarządców parków samochodowych.

Duże zainteresowanie naszych obecnych i potencjalnych klientów pierwszą edycją konkursu skłoniło nas do kontynuowania tego projektu w tym roku. Wierzymy, że duża dawka wiedzy, ciekawe nagrody i wspólna wymiana doświadczeń, a także możliwość zapoznania się z naszymi pojazdami skłoni polskich fleet managerów do uczestnictwa w drugiej edycji Eco Fleet Manager 2011. Wszystkim, którzy się zgłoszą, życzę powodzenia w etapie teoretycznym i zakwalifikowania się do jazd półfinałowych.


Mariusz StuszewskiMariusz Stuszewski,
Akademia Jazdy Opla, wiceprezes PSM

Pierwsza edycja Eco Fleet Managera 2010 spotkała się z dużym zainteresowaniem, a półfinał i finał konkursu stały na wysokim poziomie i budziły duże emocje wśród uczestników. Pokazało to iż tematyka ekojazdy cieszy się dużym zainteresowaniem. Skłoniło to organizatorów do przygotowania kolejnej edycji konkursu. Eko Fleet Manager 2011 zawierać będzie nowe elementy, zarówno w przekazie edukacyjnym, jak i w części konkursowej. Mam nadzieję, że tegoroczna formuła konkursu będzie dobrze przyjęta przez wszystkich uczestników, zapewni im nowe doświadczenia i dużo wrażeń w rywalizacji o miano najlepszego Eco Fleet Managera 2011 roku.


Waldemar W. ChromińskiWaldemar W. Chromiński,
przewodniczący kolegium redakcyjnego Ekoflta.pl, www.ekoflota.pl członek jury konkursu Eco Fleet Manager 2011.

Konkurs Eco Fleet Manager zyskał wielu zwolenników już w pierwszej, zeszłorocznej edycji. Ciekawym pomysłem okazało się bowiem promowanie zaawansowanych osiągnięć konstruktorów Opla wśród kierowników administrujących flotami. Znają się oni na praktycznym wykorzystaniu zalet samochodów w codzienne eksploatacji, jak mało kto. Stanowią więc grono potrafiące te osiągnięcia docenić.
Każdy uczestnik rozpoczyna od udziału w szkoleniu e-learningowym. Umożliwi mu ono efektywne przygotowanie się do dalszych etapów Konkursu, a przy okazji da sposobność poszerzenia swej wiedzy. Pozwoli także wykazać się strategicznym podejściem w dążeniu do sukcesu, jakim jest oczywiście awans do półfinału. Szkolenie e-learningowe, to teoretycznie najłatwiejszy element konkursu, ale może się okazać, że będzie on bardzo emocjonujący, z racji spodziewanych niewielkich różnic pomiędzy uczestnikami w wynikach punktowych.


Tomasz SiwińskiTomasz Siwiński,
redaktor naczelny magazynu Fleet.

Pomimo tego, że rząd nie zachęca ulgami podatkowymi do kupowania samochodów ekologicznych, producenci niestrudzenie wprowadzają na rynek nowe - bardziej oszczędne modele. W ślad za inicjatywą koncernów odbywają się akcje promujące proekologiczne działania. Jest nam bardzo miło, że jedną z nich jest nasza firma. W ubiegłym roku, wraz z koncernem General Motors dystrybutorem marki Opel, portalem Ekoflota.pl i Akademią Jazdy Opel przeprowadziliśmy konkurs Eco Fleet Manager 2010. Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania, dlatego razem z partnerami postanowiliśmy w tym roku przeprowadzić drugą edycję EFM 2011. Liczymy na jeszcze większą frekwencję i życzymy wszystkim którzy się zgłoszą powodzenia.

 

Komentarz Eco Fleet Managera 2010.

Adam KornatowskiAdam Kornatowski,
starszy specjalista ds. floty samochodowej departament zakupów Bank DnB NORD Polska S.A.

O konkursie dowiedziałem się przypadkiem, czytając różne artykuły w magazynie „Fleet” i w newsletterze. Do wzięcia udziału w konkursie namówiła mnie osoba, przy której nauczyłem się najwięcej z zakresu zarządzania flotą. Tak się złożyło, że był to mój tata. Podczas pierwszego etapu dowiedziałem się bardzo dużo istotnych rzeczy na temat ekojazdy i ekologii na świecie, udostępnionych na platformie e-lerningowej. Nie spodziewałem się, że będzie to tak interesujące. Drugi etap odbył się w Gliwicach. Tu stanąłem przed trudniejszym zadaniem, częścią praktyczną. Jeżdżąc po mieście i w trasie z wyszkoloną kadrą instruktorską, starałem się jechać naturalnie, w zbliżony sposób do codziennej jazdy. Świadomość, że jest się ocenianym i że każdy błąd przełoży się na punkty karne, wprowadzał lekką nerwowość. Cały czas było jednak bezpiecznie i eko.
Wielka ulga i zarazem podekscytowanie. Jestem w finale. I jak myślałem, na Bemowie nie było już tak sielankowo. Piętnastu fleet managerów, grupa fachowców w której każdy od każdego mógłby się wiele nauczyć, przystąpiła do finału. Krótka odprawa, symulator wypadku i dachowania, przygotowanie samochodu do podróży i w końcu praktyka. Niecodzienne warunki drogowe, z zaskakujących przechodzące w skrajne, aż w końcu znowu ekojazda. Cały dzień na najwyższych obrotach. Wyniki poszczególnych prób zbliżone dla większości finalistów. Z jednej strony zabawa i nauka, z drugiej – rywalizacja. Radość z walki o wygraną. Podczas obiadu krótkie podsumowanie. Ze wstępnych informacji wynika, że różnice punktowe są nieznaczne. Po ogłoszeniu 2. i 3. miejsca, zastanawiałem się, jak daleko jestem od podium. Jednak udało się, stanąłem na najwyższym stopniu.
Szkolenia, które wygrałem dla pracowników, przeznaczę jako uzupełnienie stworzonego i prowadzonego przeze mnie programu poprawy bezpieczeństwa DnB NORD SAFETY FIRST. Po przeprowadzonych już szkoleniach z bezpiecznej jazdy, szkolenia z ekojazdy będą idealnym uzupełnieniem cyklu. Osobiście jestem zagorzałym zwolennikiem wszelkich szkoleń, zwłaszcza obserwując, jak niebezpiecznie jest na naszych drogach. Bardzo się cieszę, że tego typu szkolenia stają się coraz modniejsze i popularniejsze w naszym kraju. Poprzez styl jazdy eko, zaczynamy jeździć ostrożniej oraz w sposób przemyślany wykonywać manewry. Jeździmy, zwracając większą uwagę na innych użytkowników dróg. Przewidujemy i przede wszystkim jeździmy ekonomiczniej. Stajemy się po prostu bezpieczniejszymi kierowcami. Patrząc na temat szkoleń z perspektywy osoby odpowiedzialnej za użytkowników samochodów służbowych, stwierdzam, że inwestycja w przeszkolenie kierowców zwróci się szybko poprzez redukcję ilości spalanego paliwa, zmniejszenie szkodowości, obniżenie kosztów ubezpieczenia etc.
Osobiście jestem za tym, aby promować bezpieczną i ekologiczną jazdę na naszych drogach.
Zmieńmy naszą mentalność i jedźmy eko.
Szerokiej drogi i do zobaczenia w kolejnej edycji konkursu na Eco Fleet Managera.

Tomasz ZiamekTomasz Ziamek,
z-ca dyrektora ds. inwestycji i środków transportu, Drozapol – Profil S.A.

O tym że odbywa się konkurs na Eco Fleet Managera 2010, dowiedziałem się przeglądając stronę internetową magazynu „Fleet”. Na początku podszedłem do tematu dość sceptycznie, nie do końca wierzyłem, że mogę coś ciekawego wynieść z kolejnego szkolenia. Mimo to postanowiłem spróbować. Po zgłoszeniu się i otrzymaniu kodu dostępu na platformę szkoleniową, przeczytałem teksty poprzedzające finalny test i byłem bardzo zaskoczony tym, jak ciekawe informacje są tam zawarte i jak wielu rzeczy jeszcze nie wiem. Postanowiłem jeszcze tego samego dnia wieczorem zabrać się za test. Przygotowałem się profesjonalnie: duży kubek kawy, notes do notatek i dwa długopisy. „O, kurczaczek” – pomyślałem – „następny egzamin w życiu”. I wystartowałem. Poszło widocznie nie najgorzej, bo po kilku dniach dowiedziałem się, że zakwalifikowałem się do następnego etapu. Czas było się spakować i jechać do fabryki Opla w Gliwicach. Na miejscu czekała sama śmietanka zlotowców z Polski, profesjonalni instruktorzy i komisja egzaminacyjna. Pojawił się mały stres, ale raczej motywujący, i zaczęła się zabawa! Najpierw zwiedzanie fabryki – bardzo ciekawy okazał się być proces produkcyjny samochodów Opla: każdy wie, co i w jakim momencie ma robić, pełen profesjonalizm. Po zwiedzaniu fabryki test praktyczny. „I żarty się skończyły” – pomyślałem. „Kolejny raz zdaję na prawo jazdy, tylko tym razem po dwudziestu latach od pierwszego egzaminu”. Wtedy trzeba było zaliczyć i odebrać dokument ze zdjęciem, teraz trzeba było myśleć. Na siedzenie pasażera w Astrze wsiadł instruktor i wziął w rękę arkusz, na którym będzie robił notatki z jazdy i notował błędy, jakie zauważy. Ruszamy, staram się jechać normalnie. Na początek kilka kilometrów autostradą. Kusi, żeby wyprzedzić ciężarówkę przede mną, ale czekam na odpowiedni moment, pamiętając o tym, że ma być eko. Potem wjazd do miasta. „Tutaj też koszmar godzin powrotu do domu” – pomyślałem sobie. „Teraz, Tomek, możesz zapomnieć o wyniku eko”. Ale robię swoje i w korkach docieramy do linii mety. Przed wyjściem z Opla z ciekawością zerkam na osiągnięty wynik – 4,6 l na 100 km. Pomyślałem: „chłopie, nie jest chyba tak źle”. Potem oczekiwanie na zakończenie jazd wszystkich półfinalistów i oficjalne zakończenie tego etapu konkursu. Po jakimś czasie informacja o tym, że dostałem się do finału na Bemowie – w warunkach ekstremalnych, w profesjonalnej szkole jazdy, z najlepszymi specjalistami w Polsce. To już bardzo mnie zmotywowało. Ucieszyłem się, że jestem jednym z 15 najlepszych. Ekipa osób, od których wiele się mogę nauczyć. Słucham, jak dzielimy się informacjami. Każdy chce być najlepszy, ale nie ma zaciętości. Konkurujemy ze sobą, ale nie ma walki o życie. Jest normalna rozmowa, słychać rady bardziej doświadczonych. Konkurencje bardzo ciekawe: dachowanie na symulatorze, przygotowanie auta przed podrożą, jazdy na płycie poślizgowej, jazda w warunkach wymuszonej podsterowności i nadsterowności na bardzo ciekawym urządzeniu zamontowanym do Opla Astry. Każdy stara się, jak może, więc wyniki są bardzo zbliżone do siebie. Zacięta walka, ale też dobra zabawa. Po zakończeniu spotkanie przy obiedzie i podsumowanie całej edycji konkursu, wyróżnienia dla wszystkich i nagrody dla najlepszej trójki. Gratulacje dla wszystkich uczestników, no i rozjeżdżamy się pełni wrażeń do domów.
Naprawdę warto było poświęcić czas na ten konkurs. Dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy: jak jeździć eko, jak reagować na trudne sytuacje podczas jazdy samochodem. Wielu pracowników naszej firmy, wiedząc, że biorę w tym udział, życzyło mi powodzenia, ale też z ciekawością odnosili się do tego, co robiliśmy. Mówili, jak ważne jest takie szkolenie, by móc bezpiecznie zawsze wracać do swoich najbliższych. Przełoży się to na pewno na szkolenia dla całej naszej kadry – kolejny etap zaczynamy w czerwcu.
Zachęcam wszystkich, którzy jeszcze się nie zdecydowali: siadajcie do komputerów, sprawdźcie się, zobaczycie, że warto. Naprawdę jest to wyzwanie i możemy – wszyscy biorący w tym udział – przyczynić się do tego, że nasze środowisko będzie chociaż odrobinę czystsze. Przy tym ograniczymy koszty w naszych firmach i przypomnimy sobie rzeczy, które wydawały nam się oczywiste, ale ich dotychczas nie stosowaliśmy. Niech każdy z takiego szkolenia wyniesie coś dla siebie i niech spowoduje, żeby jazda po naszych niebezpiecznych drogach stała się bezpieczniejsza.
Zachęcam wszystkich, a szczególnie panie. Wiem, że w wielu firmach to kobiety zarządzają flotami. Drogie koleżanki – pamiętam, że tylko jedna pani była na półfinałach w Gliwicach – zgłaszajcie się, pokażcie, że za kierownicą potraficie udowodnić, jakimi jesteście dobrymi kierowcami i że radzicie sobie, zarządzając innymi.
Życzę powodzenia wszystkim, którzy spróbują, i szczęścia wszystkim, którzy zakwalifikują się do kolejnych etapów. Mam nadzieję, że sponsorzy nie wycofają się z przedsięwzięcia i będą następne edycje tego ciekawego i potrzebnego konkursu.


 

Partnerzy konkursu EFM 2011.


 

Kontakt do organizatora.
+48 784 10 43 33
+48 666 37 39 20
+48 (71) 7501858
fax +48 (71) 3397922
e-mail: eco@fleet.com.pl

 

Formularz zgłoszeniowy do udziału w konkursie EFM 2011.
Elektroniczny formularz zgłoszeniowy udziału w konkursie Eco Fleet Manager 2011 znajduje się tutaj

Regulamin konkursu EFM 2011.
Regulamin konkursu Eco Fleet Manager 2011 znajduje się tutaj

 

Relacje z I edycji konkursu EFM 2010.

Przeczytaj również

Popularne